![]() |
# 1 |
תודה על תרומתך.
|
מעורבות הגולשים באינטרנט
נעים מאד, אלו הגולשים שלך
מאת: מיטל שרון, איזינט שיווק במנועי חיפוש חברת פורסטר פרסמה לאחרונה מחקר מעניין מאד שבדק את מעורבות הגולשים ברשת. במחקר חילקה פורסטר את הגולשים לשש קטגוריות: יוצרים (יוצרים עמודים ברשת, כותבים בבלוגים ו/או מעלים סרטונים לרשת), מבקרים (משאירים תגובות בבלוגים, מעלים ביקורות באתרים המתאימים), אספנים (משתמשים ב-RSS ומתייגים עמודי רשת באתרי סימניות חברתיות), מצטרפים (משתמשים ברשתות חברתיות), צופים (קוראים בלוגים, מורידים סרטים ומקשיבים לפודקאסטים) ולא פעילים (לא מבצעים אף פעילות מהפעילויות הנ“ל). לפי המחקר של פורסטר, שבדק גולשים בגורים בארצות-הברית, רוב הגולשים (52%) אינם משתתפים באף פעילות מהפעילויות האלו, שליש מהגולשים (33%) מהווים צופים בלבד ואחוז קטן יחסית מהגולשים (13%) משתתף באופן פעיל ביצירת תוכן ברשת. המחקר הזה יכול לשמש חברות שרוצות להבין יותר כיצד פועלים הגולשים, במטרה ולהתאים את עצמן ואת האתר שלהן בצורה אופטימאלית לגולשים. המחקר הזה יכול גם לשמש חברות שמנסות לגרום לגולשים שלהם ”לעלות בסולם“ ולהפוך אותם מ“בלתי פעילים“ ל“מבקרים“ או ל“יוצרים“. לסטיב רובל יש דוגמה: ”נניח שיש לך סטרט-אפ שכולל מערכת בלוגים שבלוגרים יאהבו. אז אתה צריך ליצור תכנית P2P שתכוון בעיקר ליוצרים, לאספנים ולמבקרים, ותתעלם מהבלתי פעילים. פירושו של דבר שעליך להתמקד ברשתות חברתיות ובקהילות ווב 2.0 אחרות… לעומת זאת, אם ברשותך מוצר טכנולוגי או שירות שהוא בעל ערך עבור כל הגולשים, אז ברור שאתה רוצה מגוון גולשים רחב יותר שמנצל את הטוב ביותר בתקשורת המסורתית והחדשה כאחד“. |
![]() |
![]() |
# 2 |
קידום ושיווק אתרים
תודה על תרומתך איש! (: |
זה לדעתי יעזור לבעלי קהילות פורומים שרוצים להפוך גולשים לרשומים ואולי כך יבינו שלא לתת לאורחים להסתכל על התגובות רק מרחיק אותם.
|
![]() |
![]() |
חברים פעילים הצופים באשכול זה: 1 (0 חברים ו- 1 אורחים) | |
|
|