הרשם שאלות ותשובות רשימת חברים לוח שנה הודעות מהיום

חזור   הוסטס - פורום אחסון האתרים הגדול בישראל > Off-topic, מחשבים, קהילה ומשוב > Off-Topic וסיקורים

   
|!|

השב
 
כלים לאשכול תצורת הצגה
ישן 07-10-08, 12:35   # 41
meshuga
הנהלת הפורום לשעבר
 
meshuga's Avatar
 
מיני פרופיל
תאריך הצטרפות: Oct 2005
גיל: 35
הודעות: 7,601

meshuga לא מחובר  

ציטוט:
נכתב במקור על ידי RAS צפה בהודעה
בספר ויקרא אם אני לא טועה רשום לענות את הגוף, אבל לא רשום בבירור לצום.
בתנ"ך הרבה דברים לא ברורים, כי בסופו של דבר מי שהמציא את הדברים האלו (אסור להדליק חשמל בשבת, לצום ביום כיפור) זה..אנשים, כמוני..וכמוך..
בתנ"ך של חטיבת ביניים כבר מבינים שרוב המצוות בכלל לא כתובות בתנ"ך אלא אנשים שהחליטו לפרש את המשפט של אותה מצווה ככה למרות שאפשר לפרש אותו משפט בהרבה דרכים...
אני לא זוכר את המינוח המדוייק, אבל בקשר לשבת, בטח שלא כתוב לענות את עצמך, ובטח שלא כתוב שם על חשמל, כי מין הסתם לא היה דבר כזה לפני 150 שנה אפילו...נקודה למחשבה חבר'ה..
  Reply With Quote
ישן 07-10-08, 12:53   # 42
megashape
חבר מתקדם
 
מיני פרופיל
תאריך הצטרפות: Jun 2007
הודעות: 378

megashape לא מחובר  

צם : )
וחוצמזה זה גם בריא פעם ב... לצום D:
  Reply With Quote
ישן 07-10-08, 13:09   # 43
נריה
הוסטסניון
 
מיני פרופיל
תאריך הצטרפות: Nov 2005
מיקום: מרכז
גיל: 34
הודעות: 2,122

נריה לא מחובר  

ציטוט:
נכתב במקור על ידי meshuga צפה בהודעה
בתנ"ך הרבה דברים לא ברורים, כי בסופו של דבר מי שהמציא את הדברים האלו (אסור להדליק חשמל בשבת, לצום ביום כיפור) זה..אנשים, כמוני..וכמוך..
בתנ"ך של חטיבת ביניים כבר מבינים שרוב המצוות בכלל לא כתובות בתנ"ך אלא אנשים שהחליטו לפרש את המשפט של אותה מצווה ככה למרות שאפשר לפרש אותו משפט בהרבה דרכים...
אני לא זוכר את המינוח המדוייק, אבל בקשר לשבת, בטח שלא כתוב לענות את עצמך, ובטח שלא כתוב שם על חשמל, כי מין הסתם לא היה דבר כזה לפני 150 שנה אפילו...נקודה למחשבה חבר'ה..
חולק עליך.
בתנ"ך רשום דברים שנכון,הם לא ברורים ולא מפורטים לאנשים כמונו
לכן קמו חז"ל(חכמו זיכרונם לברכה) ופשרו מה התורה אומרת
בתורה רשום במפורש לעשות "ככל אשר יורוך" ,משמע,החכמים יש להם סמכות לפרש את התורה
לכן אחרי התורה קמה המשנה ואחרי הגמרא שהם תיקנו את כל התקנות איך אנו צריכים להתנהג במסגרת היהדות,לאמר שהם אנשים כמוני וכמוך?
לא מדוייק.
אנשים אלו היו חכמים עצומים במדרגה רוחנית מאוד גבוה ,ולכן הם קיבלו את הסמכות לפרש את דיברי התורה
תיהיה בטוח שלא כל אדם יכול לפסוק הלכה ביהדות.

לגבי אור בשבת נכון,לא רשום בתורה אבל אם תלמד נכון תורה ואחריה את השתלשלות ההלכה(משנה גמרא הלכה וכו') תבין שלא לומדים שם רק מה אסור ומה מותר
אלא לומדים גם למה,לדוגמא אש אסור להבעיר מישום מלאכת "מבעיר" (אחד מ 39 מאבות מלאכות האסורות בשבת)
לכן החכמים בתקופה מאוחרת יותר שכן הומצא האור ידעו בלי ספק שכאשר מדליקים אור יש כאן הדלקת אש לכן זה אסור -אז למרות שנושא הדלקת אור לא רשום במפורש בתורה או בגמרא פשוט וברור שאסור

חברים,אפשר לפתח דיון אבל בבקשה לשמור על תרבות קצת
כי מה שקורה בדיונים כאלה אנשים מתחילים לאבד פרופורציות
  Reply With Quote
ישן 07-10-08, 13:29   # 44
meshuga
הנהלת הפורום לשעבר
 
meshuga's Avatar
 
מיני פרופיל
תאריך הצטרפות: Oct 2005
גיל: 35
הודעות: 7,601

meshuga לא מחובר  

ציטוט:
נכתב במקור על ידי נריה צפה בהודעה
חולק עליך.
בתנ"ך רשום דברים שנכון,הם לא ברורים ולא מפורטים לאנשים כמונו
לכן קמו חז"ל(חכמו זיכרונם לברכה) ופשרו מה התורה אומרת
בתורה רשום במפורש לעשות "ככל אשר יורוך" ,משמע,החכמים יש להם סמכות לפרש את התורה
לכן אחרי התורה קמה המשנה ואחרי הגמרא שהם תיקנו את כל התקנות איך אנו צריכים להתנהג במסגרת היהדות,לאמר שהם אנשים כמוני וכמוך?
לא מדוייק.
אנשים אלו היו חכמים עצומים במדרגה רוחנית מאוד גבוה ,ולכן הם קיבלו את הסמכות לפרש את דיברי התורה
תיהיה בטוח שלא כל אדם יכול לפסוק הלכה ביהדות.

לגבי אור בשבת נכון,לא רשום בתורה אבל אם תלמד נכון תורה ואחריה את השתלשלות ההלכה(משנה גמרא הלכה וכו') תבין שלא לומדים שם רק מה אסור ומה מותר
אלא לומדים גם למה,לדוגמא אש אסור להבעיר מישום מלאכת "מבעיר" (אחד מ 39 מאבות מלאכות האסורות בשבת)
לכן החכמים בתקופה מאוחרת יותר שכן הומצא האור ידעו בלי ספק שכאשר מדליקים אור יש כאן הדלקת אש לכן זה אסור -אז למרות שנושא הדלקת אור לא רשום במפורש בתורה או בגמרא פשוט וברור שאסור

חברים,אפשר לפתח דיון אבל בבקשה לשמור על תרבות קצת
כי מה שקורה בדיונים כאלה אנשים מתחילים לאבד פרופורציות
לא התכוונתי אנשים כמוני וכמוך מבחינת שכל...זה כמו שאני לא יגיד שאני כמו איינשטיין, התכוונתי אדם, בשר ודם.
ושוב, גם לא כתוב שאסור להדליק אש בשבת...אני זוכר שהיו כמה שיעורים בחטיבת ביניים על זה ששבת הסיקו מהעניין של "מנוחה" שאסור לעשות כלום, כלומר להדליק אש זה "עבודה" ובגלל זה אסור.
אז בוא נחשוב על זה שוב, פעם זה היה "עבודה" להדליק אש, אבל היום?
יש חוקים שפשוט לא הגיוניים, מי שלא יודע, גם אסור לחתוך נייר טואלט בשבת, כי זה גם עבודה..

ויש כאלה שיפרשו את הפסקה של שבת כאל, מנוחה, יום שלא צריך לעבוד (כלומר עבודה כשאר הימים) ואפשר לעשות את הדברים שמשמחים אותך למשל...
  Reply With Quote
ישן 07-10-08, 14:10   # 45
נריה
הוסטסניון
 
מיני פרופיל
תאריך הצטרפות: Nov 2005
מיקום: מרכז
גיל: 34
הודעות: 2,122

נריה לא מחובר  

ציטוט:
נכתב במקור על ידי meshuga צפה בהודעה
לא התכוונתי אנשים כמוני וכמוך מבחינת שכל...זה כמו שאני לא יגיד שאני כמו איינשטיין, התכוונתי אדם, בשר ודם.
ושוב, גם לא כתוב שאסור להדליק אש בשבת...אני זוכר שהיו כמה שיעורים בחטיבת ביניים על זה ששבת הסיקו מהעניין של "מנוחה" שאסור לעשות כלום, כלומר להדליק אש זה "עבודה" ובגלל זה אסור.
אז בוא נחשוב על זה שוב, פעם זה היה "עבודה" להדליק אש, אבל היום?
יש חוקים שפשוט לא הגיוניים, מי שלא יודע, גם אסור לחתוך נייר טואלט בשבת, כי זה גם עבודה..

ויש כאלה שיפרשו את הפסקה של שבת כאל, מנוחה, יום שלא צריך לעבוד (כלומר עבודה כשאר הימים) ואפשר לעשות את הדברים שמשמחים אותך למשל...
אולי יש גם את עניין מנוחה
אבל כעיקרון שבת כל המלאכות שנאסרו בשבת הם לא מעיקר מנוחה,זה קשור לבניית המשכן(המלאכות שנעשו שם אסורות בשבת)
לכן אין עניין עבודה אלא יש עניין מלאכות האסורות בשבת.
לגבי החוקים לא הגיונים:תלוי מה אתה מגדיר הגיון,אני גם לא חקרתי לעומק את עניין מלאכות בשבת אבל בכל דבר יש היגיון גם אם אתה לא יכול להבין אותו
לדוגמא אם תלך ותנהל שיחה עם מדען אטום ,גאון בטרוף, אתה גם לא תבין למה הוא עשה ככה וככה ותגיד לו אין היגיון במה שאתה עושה
אבל הוא יאמר לך שההיגיון שלך זה לא ההיגיון שלו(וזה לא אומר שאין בפעולות שהוא עושה היגיון)
גם לעניין שלנו
כל התורה וכל החוקים יש בהם היגיון ואם תרצה תוכל לעיין בספרים אשר מסבירים את טעמי המצוות(מורה נבוכים של הרמבם וכו')
אבל זה שאתה לא מבין טעם מסויים של איסור לא אומר שאין בו היגיון

לגבי סיום של ההודעה שלך שאמרת של פרושים
בידיוק בגלל הנושא הזה שכל אחד יכול לפרש איך שבא לו את התורה וליצור ממנה ממש "דת" חדשה יש את החכמים בגמרא ובמשנה שהם פירשו את התורה(ושוב כמו שאמרתי יש להם סמכות משמים) וזהו.
תחשוב שבלעדי החכמים התורה הייתה מתפרשת לאין ספור מצוות
לכן יש חכמים שהם ישבו דנו ופסקו את ההלכות והאיסורים

יש "כת" בשם הקראים שכשמם הם תומכים רק במקרא
לכן הם מסתכלים רק על התורה ולא מקשיבים בכלל לדברי חכמים
לכן שכתוב בתורה "וראיתם אותו" על ציצית אז הם תולים את הציצית בבית ולא שמים על הגוף
ולכן שכתוב בתורה שאסור להדליק אש בשבת יש מהם שיושבים ממש בחושך כל השבת

וזה הדוגמא הטובה ביותר למה יש את החכמים,כדי לפרש את דיברי התורה בצורה אחת שלא יהיה פירושים שונים
  Reply With Quote
ישן 07-10-08, 14:20   # 46
ani
חבר וותיק
 
מיני פרופיל
תאריך הצטרפות: Dec 2005
הודעות: 1,571

ani לא מחובר  

האמת היא שאני מת על הדיוני דת האלה
חח כל שנה אותו הדבר, אני אישית לא צם.
אני חושב שכל מי שצם, ושבת אחר כך עושה מה שהוא עושה בכל השבתות, חבל על הצום,
אני לא רב גדול, אבל הרי בשביל מה יום כיפור? בשביל לכפר על המעשים שלך, גם בן אדם לחברו, וגם בן אדם לאלוהיו, אז מה הרעיון? אתה מבקש סליחה, ושבת אחר כך אתה עושה את אותו החטא.
אני עד היום לא הבנתי את זה, וכנראה שאני גם לא אבין, אבל איך אומרים, איש איש באמונתו יחייה.

בנוגע לדת, גם אני לא מסכים עם מה שהרבנים אומרים, נראה לי ממש לא הגיוני כל הפירושים שלהם, נכון, צריך לפרש את התורה, התורה זה לא הדבר הכי מובן, ולא כל אדם יכול להבין בדיוק מה רשום שם, זה כמו הטירוף הזה שבפס"ח, כולה רשום שלא תפח להם הלחם, מזה הגיעו למסקנה, שלא צריך לאכול חמץ, שצריך לקנות את כל הבית חדש, צריך להכשיר את כל הכלים והבית..
זה טירוף פשוט טירוף..
ולפחות זאת הדעה שלי..

למי שכן צם,
אני יאחל צום טוב, וגמר חתימה טובה,
  Reply With Quote
ישן 07-10-08, 14:34   # 47
Inet
חבר וותיק
 
מיני פרופיל
תאריך הצטרפות: Nov 2007
הודעות: 1,295
שלח הודעה באמצעות ICO אל Inet שלח הודעה באמצעות MSN אל Inet

Inet לא מחובר  

לא מאחלים צום קל צום מועיל לכולם וגמר חתימה טובה.

וכן אני צם ואפילו מבלה את רוב היום בבית הכנסת.

לזה שמעלי: תשמע אני לא מרגיש שבזה שאני פותח חשמל אני עובד, זה ככה אני רואה את זה ולכן אני לא שומר את השבת - ככה אני מרגיש וככה אני פועל, יום כיפור זה מועד שציוו עליו ולכן אני יכבד את זה בתור יהודי ויצום.
__________________
  Reply With Quote
ישן 07-10-08, 14:53   # 48
EBSites
חבר מתקדם
 
EBSites's Avatar
 
מיני פרופיל
תאריך הצטרפות: Jul 2008
הודעות: 382

EBSites לא מחובר  

כמובן שאני צם
וגם הולך לבית כנסת

מאחל לכולם צום קל וכמובן גמר חתימה טובה.
  Reply With Quote
ישן 07-10-08, 15:45   # 49
ani
חבר וותיק
 
מיני פרופיל
תאריך הצטרפות: Dec 2005
הודעות: 1,571

ani לא מחובר  

ציטוט:
נכתב במקור על ידי Inet צפה בהודעה
לא מאחלים צום קל צום מועיל לכולם וגמר חתימה טובה.

וכן אני צם ואפילו מבלה את רוב היום בבית הכנסת.

לזה שמעלי: תשמע אני לא מרגיש שבזה שאני פותח חשמל אני עובד, זה ככה אני רואה את זה ולכן אני לא שומר את השבת - ככה אני מרגיש וככה אני פועל, יום כיפור זה מועד שציוו עליו ולכן אני יכבד את זה בתור יהודי ויצום.
זה שאתה מדליק חשמל זה לא גורם לך לעבוד, ממש לא, אבל זה גורם למישהו אחר לעבוד, מה שהופך את זה לחטא גדול יותר
  Reply With Quote
ישן 07-10-08, 16:06   # 50
meshuga
הנהלת הפורום לשעבר
 
meshuga's Avatar
 
מיני פרופיל
תאריך הצטרפות: Oct 2005
גיל: 35
הודעות: 7,601

meshuga לא מחובר  

ציטוט:
נכתב במקור על ידי ani צפה בהודעה
זה שאתה מדליק חשמל זה לא גורם לך לעבוד, ממש לא, אבל זה גורם למישהו אחר לעבוד, מה שהופך את זה לחטא גדול יותר
זה לא נכון, חברת החשמל לא יכולה להפסיק לעבודה בכ"מ...גם אם כל המדינה היו שומרי שבת ודתיים...היו שוכרים לשם "גויים" (ערבים רוב הסיכויים) שיעבדו בשבת...למה? כי לא מפסיקים טורבינות פועלות בתחנת כח..
אז cut the bulshit.
  Reply With Quote
השב

חברים פעילים הצופים באשכול זה: 1 (0 חברים ו- 1 אורחים)
 


חוקי פירסום
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is מופעל
סמיילים הם מופעל
[IMG] קוד מופעל
קוד HTML מכובה

קפיצה לפורום


כל הזמנים הם GMT +2. הזמן כעת הוא 23:18.

מופעל באמצעות VBulletin גרסה 3.8.6
כל הזכויות שמורות ©
כל הזכויות שמורות לסולל יבוא ורשתות (1997) בע"מ