|
הרשם | ![]() |
שאלות ותשובות | ![]() |
רשימת חברים | ![]() |
לוח שנה | ![]() |
הודעות מהיום | ![]() |
חיפוש | ![]() |
|
![]() |
![]() |
|
כלים לאשכול | תצורת הצגה |
|
![]() |
# 1 |
משתמש חדש
|
והנה הסיפור של בניית אתר (או עיצוב אתר במקרה פה):
כאשר הלקוח פונה אליי, אני מבקש ממנו אפיון מלא של האתר. כל פרט. לאחר האפיון אני שואל אותו, האם אתה בטוח שזה כל מה שאתה רוצה? לא שכחת כלום? ושאני מדבר על אפיון זה לא "תעצב לי 4 בלוקים תיבת מידע ובאר"..הכוונה הכל: צבע הבלוקים (למשל), צורה, מיקום, למה ישמש ועוד ועוד... אנו מגיעים לשלב חתימה על חוזה ותשלום של חצי מהעבודה מראש. מעתה, כל חלק שאני מסיים אני מציג ללקוח (במקרה של עיצוב) והוא אומר אם זה בסדר או לא. הגענו לשלב בו אני מציג ללקוח את העיצוב/מערכת. לאחר שפעלתי עפ"י אפיונו המלא של הלקוח. נניח והלקוח לא מרוצה מהתוצר הסופי, אני שואל אותו בנעימות.."מה לא בסדר"? אם הוא אומר לי "זה לא כמו שביקשתי" או משהו בסגנון, והוא צודק, אני מתקן במהרה. נעבור למקרה השני: המעצב/מתכנת עמל במשך ימים תוך כדי התייחסות מלאה לאפיונו של הלקוח. הוא מציג את התוצר ללקוח והלקוח אומר אני לא אוהב את זה, תוסיף ככה וככה וככה. השאלה הנשאלת פה היא: למה בעצם להוסיף? פעלתי לפי רצון הלקוח, זה שהוא לא הצליח לעצב לעצמו במח את התוצאה הסופית, בעיה שלו. ללא הרהורים, אני פונה אל הלקוח ואומר לו את זה ומוסיף שכל תוספת לתוצר שלא נכללה באפיון, או שינוי מסיבי כלשהו היא בתוספת תשלום בלבד. אין חוכמות, זו עבודה..זה לא משחק. |
![]() |
![]() |
# 2 |
חבר פורום
|
תתחיל מחדש, אם לקוח לא אוהב את העיצוב או את ההתחלה שהתחלת איתה או את הסקיצה הסופית כי משהו עדיין לא נראה לו יש לך שני אפשריות להגיד לו זה מה שיש לי כרגע או להכין משהו חדש שונה אתה צריך ללמוד לקרוא את הלקוח
__________________
בברכה, דוד סוקוליק Dr-Host.co.il ![]() Xtrashare.net - שירות העלת קבצים, עד 3 גיגה לקובץ |
![]() |
![]() |
# 3 | |
משתמש חדש
|
ציטוט:
מצד שני יש את העניין שהזכרתי, שהלקוח לא סגור על עצמו. פתאום הוא מחליט שמה שהוא רצה באפיון זה לא מספיק. מבחינתי מקרה כזה לא מקובל. אני אומר להם רק במילים יפות "תשלם תוספת על שינוי העיצוב, או שברגע זה תמה ההתקשרות בינינו". |
|
![]() |
![]() |
# 4 |
משתמש - היכל התהילה
|
טוב יש הרבה לקוחות מעורערים.... פשוט רוצים משהו יפה כמו אתר מסויים...
אני מעכשיו לא הולכת לדבר ספציפית עלי אלא בשם מעצב מקצועי יותר.... אני מאמינה בלספק ללקוח את מה שהוא רצה. אם לא מתאים לו, לנסות להבין מאין נובעת הבעיה. אם גם זה לא הולך, מציגים לו אתרים אחרים במגוון סגנונות ולנסות לכוון אותו. אם כל המאמצים לא הולכים והלקוח לא מרוצה ניתן קצת לשנות את העיצוב (מה שבדרך כלל לרעה....) אבל אם הוא מגזים בדרישות ובסוף מבקש לשנות רק את זה ואת זה ואת זה ואת זה... יענו עיצוב חדש אז להבהיר לו מההתחלה שעיצוב חדש עולה עוד כסף, מעצבים לא עובדים בחינם (ושוב אני מדברת בתור מעצב מקצועי ולא מישהו מתחיל שפשוט לא מרוצים מעבודתו...) צריך לרצות את הלקוח, אבל לנסות להסביר לו גם למה לפעמים לא מסכימים לכל דרישה שלו. |
![]() |
![]() |
חברים פעילים הצופים באשכול זה: 1 (0 חברים ו- 1 אורחים) | |
|
|