ציטוט:
נכתב במקור על ידי עמרי שוסטר
אשמח שתסביר לי איך בדיוק הבנת את מה שאתה כתבת ממה שאני כתבתי. אני סך הכל סיכמתי את היחסים הביו-אקולוגים מנקודת מבט חדשה.
באמת שאין לי מושג מה הקשר בין השניים.
|
בוא ניקח את הדוגמה שאתה נתת כדי להסביר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי עמרי שוסטר
אתה אוהב תותים? אם נצא בהנחה שאתה כן אוהב תותים, היית רוצה שיהיו זמינים, נכון? ע"מ שיהיו זמינים יש צורך לגדל אותם בצורה מסחרית. זה אומר טיפוח, הפצה ודאגה לזן שלם. עובדה שהם מרוויחים כאן, אך איפה התמרון? עכשיו אני אענה לך.
אם אותו תות היה גוש יבש ומר עדיין היית רוצה שיגדלו אותו? אני מניח שלא, אך אלו בדיוק התכונות שהתות פיתח כאמצעי הישרדותי. פה התמרון.
|
מה שקרה פה בעצם זה שבעזרת האבולוציה התות פיתח תכונות כאמצעי הישרדותי - לפי הטענה שלך. עכשיו באותה המידה אני יכול לטעון שחוסנו הפיזי של האדם השחור התפתח במשך השנים באפריקה דבר שהפך את אוכלוסיית האדם השחור לכוח אדם בקנה מידה גדול שפיתה את המערב שהיה בו במחסור בידיים עובדות. במקרה אחד הטעם,הצבע וכד' של התות משכו אותך ובצד השני האדם השחור בחוסנו הגופני ויכולתו להסתפק במועט בגלל איכות החיים שהייתה באפריקה משכה את המערב. את התות מגדלים בצורה מסחרית שזה אומר טיפוח, הפצה ודאגה לזן שלם. האדם השחור נחשף לכל ההנאות והרווחה של התרבות המערבית.
חוץ מזה תסתכל מה קרה בפעם האחרונה שתיאוריה בסגנון פורסמה (התורה של דרווין והדרוויניזם החברתי שהתפתח באירופה). אני באמת חושב שלאור אירועי ההיסטוריה יש לשכול מילים כשאתה מדבר על נושאים שכאלו.