![]() |
# 1 |
אחראי פורום
|
האם חברה מחוייבת לספק שירותים מסויימים?
לפני שאני אפרסם ביקורת, ארצה להיות בטוח, ולכן אמנע מלפרסם שמות ספציפים.
נגיד ורכשתם אחסון מחברת אחסון, האחסון כלל חשבונות מיילים. אתם פותחים חשבון מייל, ודואגים לעשות FORWARD(העברה) של כל המיילים אל המייל הראשי שלכם, GMAIL - שאליו אתם מקבלים הרבה מיילים מידי יום. אחרי כמה חודשים ללא בעיות, אתם מגלים לפתע כי המיילים הנשלחים אל המייל שבחברת אחסון - לא מגיעים אלייכם, וכי היה להם בעייה בשרת המייל. אתם מגלים שזה ככה במשך יותר מחודש - ורק במזל גיליתם את זה. אתם שילמתם מראש למשך שנה, ואתם מעוניינים "לפרוש". החברה לא מוכנה לתת לכם החזר כספי, והחליטה כי השימוש במייל הוא 25% מהחשבון(מי קבע? בשבילכם המייל היה 99% מהחשבון), ומוכנה לתת לכם החזר כספי של 25% לחודש שבו המייל לא פעל. תקנון החברה: http://www.fore.co.il/rules.php האם זה בסדר מבחינתם? במידה וארצה לתבוע אותם(ואני רציני בקשר לזה. זה הרס לי קשר עם חבר טוב שלי) בבית המשפט לתביעות קטנות, בטענה של אי קיום התחייבות - אני הייתי אמור לקבל מיילים במשך כל השנה, לא רק חלקה, ובטענה של פיצוי נזק כספי עקב אי קבלת המיילים - עשרות מיילים שהיו חשובים לי מבחינה כלכלית ואישית כאחד לא הגיעו ליעדם. כמו כן, החברה לא הודיע מראש, לא בזמן, והבעייה עדיין נמשכת. בשבוע האחרון, כשגיליתי זאת, שלחתי ה"פ לבעל החברה(החבר פה בפורום) בשבוע האחרון, ה"פ בכל יום, ולמרות שכל יום הוא התחבר והיה פעיל בפורום - הוא לא ענה, לא התייחס, ולא תיקן את הבעייה. כאשר סוף סוף תפסתי אותו במסנג'ר, הוא סירב לתת החזר כספי, וטען כי זאת הבעייה של הלקוח שלא גילה את הבעייה(למרות שהבעייה הייתה לכל השרת), ופיצוי כספי? כמובן שלא. זאת הבעייה של הלקוח. הוא היה צריך לגלות את הבעייה(למרות שהוא עשה FORWARD למייל הראשי שלו), ואם הלקוח היה מודיע לו שחשוב לו לקבל מיילים, הוא היה מטפל בבעייה מייד. ולהודיע מראש ללקוחות? התעלם מהשאלה הזאת. אני מעוניין לתבוע אותו בבית המשפט לתביעות קטנות - זאת אומרת, ללא עורך דין, עד סכום של 18,900 ש"ח(הוא עוסק פטור). רציתי לדעת כמה תהליך כזה לרוב לוקח(שבועות, חודשים...), והאם הוא יכול לסרב לשלם את התשלום אשר בית המשפט מחייב. |
![]() |
![]() |
# 2 |
מ.תיכנות
|
עצה שלי, פעם הבאה אל תתפשר על מחיר. קח חברה שאומנם תיקח קצת כסף, אבל עם איכות ותמיכה ידועים.
|
![]() |
![]() |
# 3 |
מנהל ראשי
|
נתחיל מזה,
החברה לא חייבת לך שום דבר בנוגע להחזר כספי, הציעו לך? קח (או תשאר, מה שיהיה עדיף לך בסופו של דבר), שהוא יציע לך פיצוי כספי? למה? ואם אתה תיצור לולאה בקוד שתפיל את השרת - אתה תציע לו פיצוי כספי? ובעיקר.. יש לך תקלה במשך חודש שאתה כמשתמש בדואר לא עלית עליה, למה אתה מצפה מחברת האכסון, שתפקידה לטפל בנושאי התשתית תעלה על זה? מלבד זאת, למה אתה חושב שהתקלה היא בשרת המייל? ורק נקודה לסיום, משהו דחוף לך ואתה מנסה להתכתב איתו במסנג'ר? בשביל זה יש טלפון. ולסיכום.. החברה בהחלט לא יוצאת כאן בניקיון כפיים (ואפילו הכניסה את עצמה לתסבוכת), אבל בית משפט? נו באמת. אגב אגב, תנאי השימוש שקישרת.. לא שווים את דף האינטרנט עליהם הם כתובים. |
![]() |
![]() |
# 4 |
חבר מתקדם
|
בתקנון לא כתוב כלום על זמינות שרתי המייל אלא רק על UPTIME של השרת....
תקרא אותו לפני..
__________________
|
![]() |
![]() |
# 5 | |
חסום
|
ציטוט:
לנתבע אין כל תקציב לשלם לך כסף. השופט ישאל שאלה בסיסית ביותר: אם נדרשת לך זמינות גבוהה אז מדוע לא פנית אל חברה אמיתית כמו ספק אינטרנט ? הרי ספק שירותים קטן חסר תקציב לספק את אותה שרידות מערכות שרק ספק אינטרנט יכול לספק אותה. לכן לבסוף תמצא את עצמך מצטער על כל הטרחה שגרמת לעצמך. |
|
![]() |
![]() |
# 6 |
חבר בקהילה
|
אני לא חושב שיצא לך משהו מתביעה. זה סתם הרבה מאוד בירוקרטיה.
פשוט להבא תבחר חברת אחסון מקצועית יותר. חבל להתווכח על כמה שקלים. הזמן שלך שווה יותר. |
![]() |
![]() |
# 7 | |
אחראי פורום
|
ציטוט:
בכל מקרה, איך אני אמור לגלות? החברה, שיש לה שרת אחד, לא תפקידה לתחזק אותו? ואני רוצה שתגיד לי, האם כמו שהוא אמר, "חובת הלקוח לגלות בעיות" כשיש בעייה של אי קבלת מייל? onemancrew: בשביל זה העניין הזה, כשאני הולך על משהו, אני לא אעצור באמצע. בשביל העניין, אני תובע אותו על דמי התשלום. ומצידי, אם אני אוציא 1000 ש"ח, אבל בסוף אקבל את הכסף(שקטן בהרבה) ששילמתי - היי, מצידי זה בסדר. זה העיקרון. msw: עדיין, בשבילי זה העיקרון. חבר מאוד טוב שלי עכשיו כועס עליי בגלל זה - ובשבילי זה המון. השאלה שלי היא נטו - אני אלך לבית המשפט לתביעות קטנות, וארצה לקבל החזר כספי - מכיוון שהם לא עמדו התחייבות שלהם, לספק לי פלטפורמה לקבלת מיילים במשך חודש, האם אני אזוכה? זאת שאלת ה"בוטום ליין". אני לא מצפה לתבוע אותם על הרבה כסף - אני רוצה לקבל את ההחזר הכספי שלי. בשבילי זה "בכל מחיר" - כי חבר זה חבר, ואני אעשה את המאמצים שלי כדי לטפל בזה. זאת השאלה היחידה - אם אני אלך לבית משפט לתביעות קטנות, ויביא הוכחות לתשלום והתחייבות שלהם לספק את השירותים - אני מקבל את ההחזר הכספי? ובשבילי, אם מישהו "גונב" שקל, או גונב 1000 שקל - זה אותו דבר, זה העיקרון. אז 2 השאלות שלי זה אם אני אלך לבית משפט לתביעות קטנות - אני אקבל זיכוי? בנוסף, האם תנאי שימוש שלא הוצגו לי - והם לא הזכירו אותם לפניי, שווים משהו? Last edited by Daniel; 20-07-08 at 22:26.. |
|
![]() |
![]() |
# 8 | |
מנהל ראשי
|
ציטוט:
אבל מצד שני, גם לא כל כך ברור אילו שירותים החברה התחייבה לספק לך. איך אתה אמור לגלות? כפי שאנחנו (ה"קהל") לא יודעים באמת מה מהות הבעיה אז.. קצת קשה לשפוט במקרה הזה, השאלה היא האם מדובר בתקלה מערכתית או תקלה נקודתית לגביך. ככה או ככה, לדעתי פיצוי צריך להיות מחווה של רצון טוב ולא הכרח - בדיוק מהסיבה שציינתי קודם, כשלקוח יוצר עומס לא סביר על השרת כתוצאה מתכנות לקוי (לדוגמא), הוא לא יפצה את בעל השרת, נכון? תתרחק מבית המשפט, אתה תבזבז את הזמן של שניכם. |
|
![]() |
![]() |
# 9 | ||
אחראי פורום
|
ציטוט:
..., מה אני אמור לעשות? כי לחזור אל החברה, אני לא, והחברה מוכנה לתת פיצוי של 3 ש"ח - לטענתם, זה האחוז שהמייל נמצא באחסון. ואם לקוח יוצר עומס לא סביר על השרת, לא סביר שבעל השרת ישעה את החשבון שלו עד לבירור נוסף? בכל מקרה, כמו שאמרתי, אני לא רוצה לחזור אל החברה - גם ככה חברי הטוב כועס עליי - ובכל זאת, יש לי חצי שנה שלמה. ציטוט:
שטח איחסון 150MB תעבורה חודשית 15GB חשבונות FTP ללא הגבלה מסדי נתונים ללא הגבלה סאב דומיינים ללא הגבלה חשבונות POP3 ללא הגבלה הפניות דוא"ל ללא הגבלה PHP, CGI HTML FrontPage PERL סטטיסטיקות מערכת הפעלה Linux פאנל ניהול Direct Admin ובזה יש הפניות דוא"ל, כאשר הם לא סיפקו את השירות הזה. זה לא מספיק? |
||
![]() |
![]() |
# 10 | |
מנהל ראשי
|
ציטוט:
איפה רשום מהו אחוז הזמן בו השירות צריך להיות זמין? מה הכוונה בזמין? האם המשמעות היא שהEXIM צריך להיות למעלה? אולי הכוונה ב"זמינות שרת" היא בכלל לשרת הNAMED שלהם? כמו שאמרתי, קטנוני, אני יודע. בכל אופן, צורת המחשבה שלי אומרת שלקוח לא מרוצה - אין טעם להחזיק בו, ואם לא מחזיקים את הלקוח - אין טעם להחזיק כסף שהוא לא קיבל שירות עבורו. אבל.. כמו שאמרתי, זיכוי זו מחווה של רצון טוב- כלומר, תלוי בחברה. בית משפט? לדעתי לא שווה את הזמן והעצבים. |
|
![]() |
![]() |
חברים פעילים הצופים באשכול זה: 1 (0 חברים ו- 1 אורחים) | |
כלים לאשכול | |
תצורת הצגה | |
|
|