ציטוט:
נכתב במקור על ידי TelecarT
בנאדם שלא מבין בלינוקס לא יכול לתחזק שרת פרודקשן,
תחזוק ואבטחת שרת מסתכמים בהרבה יותר מאשר yum update בניגוד למה שאנשים חושבים.
"מדריכים באינטרנט" (כפי שהרבה אנשים יגידו) הם לא באמת פתרון,
הם פתרון אם אתה ילד או לחלופין, אם האפליקציה שלך לא מכניסה שום כסף והחשיבות שלה בעינך היא אפסית.
בהחלט מסתדר, בנק שעות לא מחייב אף אחד.. וכרגע, אם יש לך תקלה שהטיפול בה יקח 20 שעות - אתה תצטרך לשלם על ההפרש.
תשלום FIX מאפשר לך את הבטחון שלא משנה איזה תקלה יש וכמה זמן לוקח לטפל בה - התקלה תטופל ולא תידרש לשלם יותר כסף.
הייתרון? בטחון (דבר קריטי באפליקציות פרודקשן),
החסרון? אם לא היתה לך שום תקלה החודש.. "בזבזת" 700 ש"ח.
|
לא חשבתי על זה ברמת התקלות ,אלה ברמת התפעול הרגיל של המערכת ( הוספת משתמשים \ הסרת משתמשים \ הגדרות מדיניות מערכת \ התקנת אפליקציות שונות ומשונות \ ניקוי ניטור לוגים קבוע .. הדברים הרגילים שאדמין בסביבת שרתים עושה ).
או שאני טועה , ויש הגדרה שונה ממה שאני חושב למהות הכוונה תחזוק -
"תקלה" זו לא המילה כהגדרתה אם כך.
בכל מקרה - אם תחזוק זה כמו שאני התכוונתי , זה נשמע לי זול ואפילו משתלם 700 שקל, ובטח אם זה כולל פתרון תקלות מקיף מעבר לתחזוק הרגיל.
בהתחשב בעובדה שעלות של טכנאי לינוקס זוטר כיום היא ה-ר-ב-ה יותר מ 700 ש"ח בחודש, נשמע אחלה דיל.
אם זה רק במקרי חירום , הייתי קורא לזה ביטוח - ממש לא פחות חשוב מתחזוק!
שוב השאלה היא מה הצרכים...