View Single Post
ישן 25-07-06, 06:52   # 3
omaniusd
משתמש - היכל התהילה
 
מיני פרופיל
תאריך הצטרפות: Oct 2005
הודעות: 823

omaniusd לא מחובר  

ציטוט:
נכתב במקור על ידי RS324
אוקי, לא בטוח שהבנתי את כל השאלות נכון. אבל ננסה לענות :

1. אני משתדל לשלב בין השתיים (OOP - תכנות מונחה עצמים נכון ? כאילו קלאסים ?)
לדוגמא כשאני מתכנת בסביבת אינטרנט אני בונה את המערכות שלי בשיטה מודולרית, לדוגמא קלאס שלם שמטפל בכל החלק של החיבור ועבודה מול מסד הנתונים, אני משתמש בקלאסים בשיטות נוספות לדוגמא בניתי מערכת סשינים על DB ) וככה אני יכול לגזור ולהדביק בין מערכות שונות לפי דרישות של הלקוחות שלי ופשוט מאד לעשות התאמות.

2. מה זה ? זה כמו מודול 7 השכבות ברשתות תקשורת ? (זה המודול היחידי שאני מכיר - יכול להיות שאתה מדבר על משהו אחר)

3. לא, לא עובד בחברה מסודרת עם אריכטקט תוכנה (וחבל שכך - אין מה לעשות, חיילים) אבל כל מערכת שאני בונה, אני מתכנן אותה לעומק (כן כן על מחברת) לפני שאני ניגש בכלל לחלק של הבנייה, בין אם זה תכנון של תצורת המסד ועד לפרטים הקטנים ביותר, כמובן הכל לפי דרישות הלקוח.

4. לא

5. כנראה שזה קשור ב 4 - אז גם לא.
6. מה ??

7. כן, אשמח ללמוד כל שיטת עבודה שתעזור לי להקל על העבודה היומיומית שלי, כמו כן הייתי רוצה ללמוד בעתיד תכנות בסביבת מערכת, ולעבוד בזה גם.

השאלות עניתי לגבי PHP, אני חושב שהם דיי רלוונטיות כמישהו שבונה מערכות בסדר גודל גדול יחסית.
OOP זה קצת יותר מורכב מלהשתמש ב Class. זה הרעיון של להשתמש בהם נכון, מתי לבחור בין Class ל Struct, להבין מה מתאים למה, להשתמש ב Interface (אם זה קיים בכלל בPHP).

מודל 3 השכבות, הוא מודל שנועד להשליט סדר באפליקציות. הוא אומר שכל Solution אמור להיות מחולק ל3 שכבות (שהרבה פעמים יוצרים הפרדה מוחלטת, ואלה פרוייקטים שונים לחלוטין). הראשונה, מכילה רק את כל מה שקשור לעבודה מול מסד-הנתונים. השנייה, מכילה את כל מה שקשור ללוגיקה של הפרוייקט, והשלישית היא GUI.
שתי השכבות הראשונות, יהיו מופרדות לחלוטין, כשהמבחן הפשטני שעושים לזה, זה לשאול את השאלה "אם הייתי מביא את שתי השכבות הראשונות כקוד סגור, אבל עם חוברת הדרכה למישהו אחר, האם הוא היה יכול לבנות GUI שלם בלי שיכיל אפילו שורת לוגיקה/DB אחת?". אם כן, זה אומר שלא תהיה מוגבל לGUI אחד, תוכל לבנות גם לפלאפונים, WEB, WIN - בלי מאמץ תכנותי בכלל.
יש עוד דברים שאפשר להסביר, אם תרצה, אני אשמח להסביר לך את זה בצורה יותר מפורטת.

UML, נועד לחסוך לך את השרטוט במחברת
הרעיון הוא להשתמש בכלים פשוטים שאיתם אתה יכול לתכנן את האפליקציה, להוסיף רכיבים ולהגדיר את התפקיד והקשרים בין כולם.
יש UML-ים שגם מחוללים קוד בסיסי אוטומטית, ויש כאלה שעל סמך קוד שקיים יוצרים תרשים.
הרעיון הוא ליצור תיאור גראפי של האפליקציה שלך בכללותה.
  Reply With Quote