View Single Post
ישן 09-01-06, 13:25   # 30
MicroByte
משתמש חדש
 
מיני פרופיל
תאריך הצטרפות: Jan 2006
הודעות: 31

MicroByte לא מחובר  

והנה הסיפור של בניית אתר (או עיצוב אתר במקרה פה):

כאשר הלקוח פונה אליי, אני מבקש ממנו אפיון מלא של האתר. כל פרט.
לאחר האפיון אני שואל אותו, האם אתה בטוח שזה כל מה שאתה רוצה? לא שכחת כלום?

ושאני מדבר על אפיון זה לא "תעצב לי 4 בלוקים תיבת מידע ובאר"..הכוונה הכל: צבע הבלוקים (למשל), צורה, מיקום, למה ישמש ועוד ועוד...

אנו מגיעים לשלב חתימה על חוזה ותשלום של חצי מהעבודה מראש.
מעתה, כל חלק שאני מסיים אני מציג ללקוח (במקרה של עיצוב) והוא אומר אם זה בסדר או לא.

הגענו לשלב בו אני מציג ללקוח את העיצוב/מערכת. לאחר שפעלתי עפ"י אפיונו המלא של הלקוח.
נניח והלקוח לא מרוצה מהתוצר הסופי, אני שואל אותו בנעימות.."מה לא בסדר"?

אם הוא אומר לי "זה לא כמו שביקשתי" או משהו בסגנון, והוא צודק, אני מתקן במהרה.

נעבור למקרה השני: המעצב/מתכנת עמל במשך ימים תוך כדי התייחסות מלאה לאפיונו של הלקוח.
הוא מציג את התוצר ללקוח והלקוח אומר אני לא אוהב את זה, תוסיף ככה וככה וככה.
השאלה הנשאלת פה היא: למה בעצם להוסיף? פעלתי לפי רצון הלקוח, זה שהוא לא הצליח לעצב לעצמו במח את התוצאה הסופית, בעיה שלו.

ללא הרהורים, אני פונה אל הלקוח ואומר לו את זה ומוסיף שכל תוספת לתוצר שלא נכללה באפיון, או שינוי מסיבי כלשהו היא בתוספת תשלום בלבד.

אין חוכמות, זו עבודה..זה לא משחק.
  Reply With Quote