![]() |
# 1 |
משתמש - היכל התהילה
|
שיטות תכנות - הנדסת תוכנה
שלום,
רציתי לעשות סקר קצר בין המתכנתים שפה. בבקשה תענו על השאלות בפירוט:
Last edited by omaniusd; 24-07-06 at 12:03.. |
![]() |
![]() |
# 2 |
תודה על תרומתך.
|
אוקי, לא בטוח שהבנתי את כל השאלות נכון. אבל ננסה לענות :
1. אני משתדל לשלב בין השתיים (OOP - תכנות מונחה עצמים נכון ? כאילו קלאסים ?) לדוגמא כשאני מתכנת בסביבת אינטרנט אני בונה את המערכות שלי בשיטה מודולרית, לדוגמא קלאס שלם שמטפל בכל החלק של החיבור ועבודה מול מסד הנתונים, אני משתמש בקלאסים בשיטות נוספות לדוגמא בניתי מערכת סשינים על DB ) וככה אני יכול לגזור ולהדביק בין מערכות שונות לפי דרישות של הלקוחות שלי ופשוט מאד לעשות התאמות. 2. מה זה ? זה כמו מודול 7 השכבות ברשתות תקשורת ? (זה המודול היחידי שאני מכיר - יכול להיות שאתה מדבר על משהו אחר) 3. לא, לא עובד בחברה מסודרת עם אריכטקט תוכנה (וחבל שכך - אין מה לעשות, חיילים) אבל כל מערכת שאני בונה, אני מתכנן אותה לעומק (כן כן על מחברת) לפני שאני ניגש בכלל לחלק של הבנייה, בין אם זה תכנון של תצורת המסד ועד לפרטים הקטנים ביותר, כמובן הכל לפי דרישות הלקוח. 4. לא 5. כנראה שזה קשור ב 4 - אז גם לא. 6. מה ?? 7. כן, אשמח ללמוד כל שיטת עבודה שתעזור לי להקל על העבודה היומיומית שלי, כמו כן הייתי רוצה ללמוד בעתיד תכנות בסביבת מערכת, ולעבוד בזה גם. השאלות עניתי לגבי PHP, אני חושב שהם דיי רלוונטיות כמישהו שבונה מערכות בסדר גודל גדול יחסית. |
![]() |
![]() |
# 3 | |
משתמש - היכל התהילה
|
ציטוט:
מודל 3 השכבות, הוא מודל שנועד להשליט סדר באפליקציות. הוא אומר שכל Solution אמור להיות מחולק ל3 שכבות (שהרבה פעמים יוצרים הפרדה מוחלטת, ואלה פרוייקטים שונים לחלוטין). הראשונה, מכילה רק את כל מה שקשור לעבודה מול מסד-הנתונים. השנייה, מכילה את כל מה שקשור ללוגיקה של הפרוייקט, והשלישית היא GUI. שתי השכבות הראשונות, יהיו מופרדות לחלוטין, כשהמבחן הפשטני שעושים לזה, זה לשאול את השאלה "אם הייתי מביא את שתי השכבות הראשונות כקוד סגור, אבל עם חוברת הדרכה למישהו אחר, האם הוא היה יכול לבנות GUI שלם בלי שיכיל אפילו שורת לוגיקה/DB אחת?". אם כן, זה אומר שלא תהיה מוגבל לGUI אחד, תוכל לבנות גם לפלאפונים, WEB, WIN - בלי מאמץ תכנותי בכלל. יש עוד דברים שאפשר להסביר, אם תרצה, אני אשמח להסביר לך את זה בצורה יותר מפורטת. UML, נועד לחסוך לך את השרטוט במחברת ![]() הרעיון הוא להשתמש בכלים פשוטים שאיתם אתה יכול לתכנן את האפליקציה, להוסיף רכיבים ולהגדיר את התפקיד והקשרים בין כולם. יש UML-ים שגם מחוללים קוד בסיסי אוטומטית, ויש כאלה שעל סמך קוד שקיים יוצרים תרשים. הרעיון הוא ליצור תיאור גראפי של האפליקציה שלך בכללותה. |
|
![]() |
![]() |
# 4 |
משתמש - היכל התהילה
|
ב"ה
האם אתם עובדים בOOP או בתכנות פונקציונאלי, ונמקו? האם אתם עובדים לפי מודל 3 השכבות? האם אתם עובדים עם ארכיטקט תוכנה? האם אתם מכירים את הDesign Patterns כפי שנוסחו בGoF ועובדים לפיהם? מי שלא כותב OOP האם אתם עובדים עם Design Patterns שמותאמים לשיטת התכנות שלכם? האם אתם משתמשים בכלי UML, ואם כן באיזה? האם הייתם רוצים ללמוד לעומק הנדסת תוכנה, שיטות בהנדסת תוכנה וכו'? 1. בדברים קטנים אני משתמש בפונקציונאלי וגדולים יותר אני משתמש בOOP אבל אני לא בטוח שזה נחשב תיכנות OOP מלא. 2.בדברים קטנים לא, בדברים גדולים משתדל. 3.לא. 4.לא יודע מה זה אז כנראה שלא. 5. לא. 6.לא 7. כן
__________________
קו ישר, כי אפשר גם אחרת |
![]() |
![]() |
# 5 |
משתמש - היכל התהילה
|
בהזדמנות, אני אכתוב איזשהו רפרנס קצר לנושאים של הנדסת תוכנה.
אני לא ארכיטקט תוכנה, אבל יצא לי לקלוט פה ושם דברים. אני לומד הרי לתואר הזה (ברגע שיהיה לי חשק וזמן לגשת למבחן) ![]() |
![]() |
![]() |
# 6 |
אין כמו ב127.0.0.1
|
אני בערך כמו כולם, אני אפרט קצת בנוגע לראשון.
כעיקרון אני עובד בשילוב של שתיהם. אני עובד בסגנון מאוד IPBי.. כלומר, הם עובדים לפי פונקציות וCLASS ראשי, ככה אני, רק שלאחרונה עברתי לשימוש יותר גדול במחלקות (לא, לא OOP, בPHP לא קיים OOP עד גירסא 5..), ואימצתי את הרעיון (לכל פריט יש דברים ידועים מראש, אתה צריך רק לקבוע לו את ההגדרות המיוחדות..), לדוגמא בסקרים. אני אוהב להשתמש בפונקציות. הINDEX שלי בד"כ נראה ככה: PHP קוד:
לחלק לחלקים קבועים למקרה שיפול לידיים הלא נכונות אחד מדפי הקוד, ואז הוא לא ממש ידע מה הוא קיבל. |
![]() |
![]() |
# 7 | |
משתמש - היכל התהילה
|
ציטוט:
בכל אופן, כל אחד ודרכו שלו. אני גיליתי שבאפליקציות גדולות, תכנות פרוצדוראלי זה בלאגן ענק. פה, זה בעיקר הכללת עיצוב, אני מדבר על לוגיקה. |
|
![]() |
![]() |
חברים פעילים הצופים באשכול זה: 1 (0 חברים ו- 1 אורחים) | |
|
|