ציטוט:
נכתב במקור על ידי Dr.SOCCER
אני לא יודע במה עוסק הדף ולא ראיתי אותו אבל, 90% מהדפים בעלי ה-עשרות אלפי או מאות אלפי אוהדים אלו דפים לא עסקיים. ברובם רכילותיים או סתם לא קשורים למציאות (לדוגמא כמו שרשמת, מטוסים) והדפים הללו בעלי 99% לייקים עיוורים מאנשים שמעולם לא ראו את הדף ומעולם לא לחצו לייק על הדף הזה בידיעה מלאה על מה הם לוחצים, הם לחצו כי כפו עליהם כאשר רצו לראות תוכן אחר.
מישהו הביא את השיטה של הלייקים העיוורים והבין איך אפשר להביא כמויות אדירות של לייקים וזה הפך למגיפה והפייסבוק מלא בדפי זבל כאלה שיכולים לגרום לאותו עסק מפרסם נזק רב שיכול לקחת לו הרבה זמן לתקן אם בכלל... לכן ברוב המקרים הדפים האלו לא שווים אגורה.
|
חשוב מאד לציין שמה שרשמתי אינו מתייחס לדף של אלון אלא בא כתגובה לשבירת המיתוס סביב לייקים עיוורים. הדף שאלון מוכר אינו דף לייקים עיוורים, מדובר בדף שהאנשים באו אליו ביוזמתם ומתוך אהבתם לתכנית האח הגדול
אני אתן לך שאלה למחשבה.
חברת "פסיכומטרי בכיף" (אין באמת דבר כזה..אני מקווה) משלמת בשבוע 25,000 שקל כדי להופיע על 4 שלטי חוצות לרוחב כביש חיפה עכו.
בעצם, הם מפרסמים לאנשים שלא באו אליהם ועשו להם לייק, ולא אנשים שבאמת מתעניינים אך ורק בפסיכומטרי. הם מפרסמים את עצמם לציבור הרחב ומקווים לתוצאות יפות. זה כמו לזרוק מאה אלף פתיונות לים ולקוות לתפוס 200 דגים.
לכן
בין אם מדובר בדף עם לייקים עיוורים (אבל אנשים אמיתיים), ובין אם מדובר בלייקים לא עיוורים, הדפים שווים אותו דבר כל עוד תוכן הדף אינו רלוונטי למפרסם.
כלומר,
במידה ואני מפרסם את "פסיכומטרי בכיף" ב2 דפים, האחד נקרא נעלי ספורט אשר מכיל 100 אלף לייקים איכותיים אשר באו מרצון, והשני נקרא למיכל אמדורסקי נפלו התחתונים ומכיל 100 אלף לייקים עיוורים. האפקט שיווצר יהיה אותו אפקט, כי בשני המקרים התוכן יפורסם על הWALL של 100 אלף אנשים. והאפקט בשני הדפים יהיה זהה לאפקט של 4 שלטי חוצות שמוצבים ברחוב.
במידה ואני בעל חנות נעליים - יש הבדל עצום ואין על מה לדבר, הדף הראשון יהיה יקר מפז.
אני לא רואה שום אפשרות נזק (גם לא הבנתי ממה שרשמת מה יכול להיות הנזק) למפרסם שיפרסם בדף "לייקים עיוורים" תוכן כלשהו. ככה הוא יכול למשוך לקוחות פוטנציאלים מתוך מאגר.
דוגמא נוספת
יש לי מאגר מיילים , 10,000 אנשים. אם אני אשלח להם מייל פרסומי על פסיכומטרי, זה יהיה זהה כמו שלט חוצות וכמו לפרסם בדף אוהדים. חלק מהאנשים יראו, חלק מהאנשים יתעלמו, חלק מהאנשים יכנסו, וחלק גם ירשמו.
לכן
אין כל פסול בלפרסם בדף "לייקים עיוורים", מדובר בדרך מסויימת לשיווק אשר זהה בתכליתה לדרכי שיווק נוספות
חשוב מאד לציין שמה שרשמתי אינו מתייחס לדף של אלון אלא בא כתגובה לשבירת המיתוס סביב לייקים עיוורים. הדף שאלון מוכר אינו דף לייקים עיוורים, מדובר בדף שהאנשים באו אליו ביוזמתם ומתוך אהבתם לתכנית האח הגדול