View Single Post
ישן 10-06-11, 11:22   # 14
Erez | TrustMedia.co.il
עסק רשום [?]
 
מיני פרופיל
תאריך הצטרפות: Jul 2008
הודעות: 1,854

Erez | TrustMedia.co.il לא מחובר  

ציטוט:
נכתב במקור על ידי BlueNosE צפה בהודעה
הרעיון שלי הוא כזה. הרי אתה יודע שהתחום הוא, נגיד, עבודה.
ביטויים שקשורים בעבודה יכולים להיות כמובן "חיפוש","משרה" ו"בוס" - אבל גם "מתכנת","גנן" ו"רואה חשבון". אפילו "טכנולוגיה" או "24 שעות ביממה" אלו ביטויים עם משמעות.

המלצה שלי: צור מערכים עם שיוך לתגיות. לדוגמא, צור את הרצף הבא: מתכנת -> טכנולוגיה, תכנות. גנן -> גננות, בית וכו'. "24 שעות" -> כל היום.
שמור את הביטויים האלה כביטויים מנחים. אחר כך, כשמישהו יחפש "מתכנת שעובד כל היום באזור רמת גן", תוכל לפצל את הדרישה:
[תכנות] + [כל היום] + [רמת גן], ולזה תהיה לך תשובה.
ככל שיהיו יותר תגיות רלוונטיות, כך התוצאה תדורג יותר גבוה. אתה יכול ללכת יותר רחוק ולתת אחוז רלוונטיות לכל תגית לגבי העמוד (נגיד שהנושא תכנות מופיע הכי הרבה, הוא יקבל 0.6, כאשר כל היום יקבל 0.2 ורמת גן 0.2. ככה מי שיחפש תכנות ברמת גן יקבל 0.8 רלוונטיות לעומת מי שיחפש "אדם שעובד כל היום ברמת גן" ויקבל 0.4, כי זה פשוט פחות רלוונטי לעמוד ששמרת).

בהצלחה
תראה את ההודעה שלי למעלה, יש דבר כזה מובנה בmysql, אתה מגדיר לו את השדות ואת הטקסט והוא עושה חיפוש, ומחזיר לי רלוונטיות של התוצאות חיפוש עבור כל תוצאה שאני יכול למיין לפיו את התוצאות.
והפתרון שלך גם מצריך המון עבודה למצוא מילים נרדפות, לארגן מילות מפתח. והבעיה בו שתמיד יהיה איזה מילה נרדפת שלא קיימת במאגר שלי או מילת מפתח שלא ידעתי עליה, אז זה לא ממש מושלם
__________________

Last edited by Erez | TrustMedia.co.il; 10-06-11 at 11:24..
  Reply With Quote