חחחח... הלוואי שכולנו היינו מפסידים ומסכנים כמו פייסבוק....
בוא נגיד שפייסבוק החברה הזו היא לא חברה של כמה ילדים מחוצ'קנים.
היא חברת ענק... והיא יודעת שאם היא תדרוש תשלום עבור השירות אולי אולי אולי ושוב פעם אולי היא תרוויח יותר,אבל זה יהיה לטווח הקצר... לטווח הארוך היא תפסיד.
כל פייסבוק זה האנשים שרשומים שם... זה כמות הכניסות שיש לה... זה הפירסומות שהם מציבים שם,שהם מרוויחים יפה מאוד מזה...
אם הם יגבו כסף אפילו יותר מחצי לא ימשיך עם זה,ועוד במיוחד בתשלום חודשי...
וגם המון מפרסמים לא ירצו יותר לפרסם באתר הזה... מהסיבה הפשוטה שכמות הגולשים תרד משמעותית...
וגם דבר כזה יפחית מערכה של פייסבוק ברשת וגם תפתח פירצה לתחרות,כרגע לפייסבוק אין תחרות ולא יהיה מישהו שיוכל בכלל להתחרות בה...
ברגע שהיא תהפך ליותר מסחרית ותתחיל לגבות תשלום יפתחו עוד שירותים כמו פייסבוק ללא תשלום...
ואז אלה שעזבו את פייסבוק יעברו למתחרים החינמיים....
אז בעצם מה עשו בזה? אולי רווח חד פעמי,וזהו... ואז גם אם ירצו לחזור להיות חינמיים,זה יהיה דיי בלתי אפשרי,זה פגם באמינות!
קח למשל את גוגל,אין מתחרים ראויים למנוע חיפוש האדיר הזה,פשוט לא קיים...
למה הם לא לוקחים כסף? הרי מנוע כזה אדיר! שווה את הכסף... הם חושבים גם לטווח הארוך ולא לטווח הקצר... זה מה שהופך חברה לחברת ענק ולא ל"חברת ענק" של רגע.
ולזאפ כרגע אין מתחרים,אם דוד שלי בן ה 60 שלא מבין כלום במחשבים או אינטרנט יודע לגלוש באתר הזה,יודע למצוא שם ביקורות על מוצרים וחנויות ואפילו מעביר ביקורת... זה אומר הכל...
למה שילכו על משהו בתשלום שיש משהו שהוכיח את עצמו והוא איכותי בצורה מופלאה והוא עוד בחינם...
לעומת אתר חדש ששם המידע הוא פחות אמין ופחות מנוסה שלא כל החנויות מכירות את האתר ויכולות ל"הגן" על עצמם מבפני ביקורות כמו זאפ...
לכן אני לא רואה כל דרך להצליח כשיש אתר ענק כמו זאפ.. מילא זה היה אתר קטן או אתר בתחילת דרכו,אז התחרות הייתה אפשרית...
|