15-03-07, 18:59
|
# 2
|
חבר על
|
הינה מידע מהאתר K:
ציטוט:
ארגז החול (sandbox) של גוגל
אפקט ארגז החול (Google sandbox) זהו שם שניתן לתופעה שנצפתה בתוצאות החיפושים במנוע Google. לפני שנתאר את התופעה ואת ההשערות לגביה, נציין כי לא כל העוסקים בתחום קידום האתרים מסכימים שאכן קיים "ארגז חול" כפי שהוא יתואר במסמך זה. "אפקט ארגז החול" הינו השערה שהועלתה על ידי מומחי קידום אתרים כדי להסביר התנהגות שנצפתה בתוצאות החיפושים של Google. התופעה עצמה קיימת – אולם ישנם הטוענים כי ההסבר בדמות "ארגז החול" איננו מדויק.
אנשי קידום האתרים מגששים בנושא זה בערפל – חברת Google מעולם לא הציגה עמדה רשמית בנושא – לכאן או לכאן. לאחרונה, ברבע האחרון של 2005, אנשי גוגל רומזים בצורה מעורפלת על נכונות ההשערה, אך עדיין אין כל הצהרה רשמית בנושא.
התופעה שנצפתה היא העובדה כי אתרים חדשים המופיעים ברשת האינטרנט מופיעים למשך תקופה ארוכה במקומות לא ריאליים בעמודי תוצאות החיפושים של Google. התופעה פוקדת כל אתר חדש, ללא קשר למידת האופטימיזציה שלו, או לכמות הקישורים הנכנסים אליו.
|
ציטוט:
תיאור תופעת ארגז החול
כאשר אתר חדש מופיע לראשונה בגוגל, הוא נמצא בתוצאות החיפוש במקומות ריאליים במשך השבועות הראשונים להופעתו.
לאחר שבועות אלו צונח האתר למקומות נמוכים ביותר בתוצאות החיפוש עבור המילים הרלוונטיות לו (לעתים אפילו מקומות שאינם בטווח 1000 התוצאות הראשונות ומאחורי אתרים רבים שרלוונטיים הרבה פחות ממנו לנושא).
לאחר כחצי שנה עד שמונה חודשים מרגע זה, האתר מתחיל שוב לטפס במעלה התוצאות עד להתמקמות במקומות המשקפים את רמת האופטימיזציה שלו והרלוונטיות שלו לנושא.
כיצד לזהות כי אתר סובל מאפקט ארגז החול?
הסימנים הבאים יכולים לעזור:
האתר מופיע בתוצאות החיפוש כאשר מבצעים חיפוש עבור ה-domain של האתר, אולם אינו מופיע עבור מילות המפתח בתוצאות חיפוש רגילות.
כאשר מחפשים דפים קשורים (related) או דפים שמקשרים לאתר (link), Google אינו מחזיר תוצאות.
רק דף האינדקס של האתר נראה מאונדקס בתוצאות החיפוש. אם נעקוב אחרי ה-logs של האתר נראה כי גוגל מבקר בכל דפי האתר, אולם הוא אינו מציג אותם.
|
|
|
|