ציטוט:
נכתב במקור על ידי Gamod
תאי כאן יש לך טעות
כשיש לך רשת של סופרים קטנים הם לא יהוו איום על סופר גדול
|
אני הולך לתת לך פה דוגמא מהחיים שלגמרי נוגדת את הטענה שלך.
בתל-אביב (וכבר בכל גוש דן בעצם) ישנו סופר שנקרא am-pm, הוא התחיל כסופרמארקט אזורי וקטן בתל-אביב עם מחירים גבוהים מהממוצע. היתרון היחיד שהיה לו על פני הרשתות הגדולות שהוא פתוח 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, גם בשבתות וגם בחגים (חוץ מכיפור). הסופר הזה תפס תאוצה ונפתחו עוד ועוד סניפים. לבסוף ולא מזמן, לפני שבאמת הוא יהיה גדול ברמה ארצית, קו-אופ הריבוע הכחול קנו את הרשת בכ-150 מיליון שקל.
עריכה: אופס, לא בדיוק קו-אופ קנו אותם (אבל הייתי קרוב

), מי שבאמת מעניין אותו:
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3322119,00.html
ציטוט:
נכתב במקור על ידי TaiKaish
ירידת מחירים זה לא בשביל לגרום למתחרה לפשוט את הרגל אלא בשביל שיקנו יותר אצלך.
לגרום למתחרה לפשוט רגל זאת עבודה הרבה הרבה יותר קשה.
|
בדיוק. הדוגמא הכי טובה כיום לדעתי היא קרב הקונסולות: xbox360 ו-PS3, שתיהן נמכרות במחיר הפסד. אבל בסוף הוא יתורגם לרווחים כמובן.
לגבי מה שהולך פה בשוק האיחסון, אני רואה את זה מהצד וזה ממש מבדר אותי. אחד אומר 60, השני 50, השלישי 40 וכך הלאה. חבל שחברות לא מגבשות להן מחירון אחיד לחבילות אחידות. אני לא למדתי מנהל עסקים ואני לא חושב שמישהו כאן כן אבל אסטרטגיות השיווק של 90% מהחברות כאן מגוכחות ביותר. יש גבול של עד כמה אפשר לבוא ללקוח.