View Single Post
ישן 10-01-06, 14:09   # 45
loading
חבר וותיק
 
מיני פרופיל
תאריך הצטרפות: Oct 2005
הודעות: 1,225

loading לא מחובר  

ציטוט:
נכתב במקור על ידי k.machine
כאן אני נאלץ להתערב, ולא להסכים עם 90 אחוז ממה שנכתב כאן.

בואו אני אספר לכם איך עובד אצלי תהליך בניית אתר מסודר, עם איש מקצוע.

קודם כל,
יוצר קשר איתי (שלב הכרחי) ואנחנו מדברים פה ושם (גם קצת חשוב מן הסתם) ואז אני מפנה אותו למעסיק שלי (שידאג לדבר איתו בגובה העיניים) ואז אנו קובעים איתו פגישה במשרד. הלקוח מגיע, אנו שומעים מה יש לו לומר. מה הוא רוצה בתוצר הסופי. מה הוא רואה מול עיניו. אנחנו סוגרים על תוכנית, מכינים חוזה, מריצים חתימות, ואחרי שהלקוח שילם את המקדמה שקבענו עליה מראש, רק אז אני מתחיל לעבוד.

מצטער לומר לכם, אבל אין מושג כזה בעולם העסקי שלקוח אומר לך תשפר, לא אהבתי, לא מתאים לי, לא התחברתי לזה, וכו'...

בעולם העסקי אתם סוגרים הכל על חוזה. אין משחק ילדים כמו שרץ כאן בהוסטס. הלקוח מבקש אתר שיכוון לתחום של הדפוס הגרפי. אז אני בונה לו מה שהוא ביקש. הוא ביקש אתר בננה, אני בונה לו בננה. אם הוא ביקש בננה אני לא אבנה לו תפוח. הבנתם את הפואנטה שלי?

-הלקוח נותן לי את קו המחשבה שהוא רוצה שאני אהיה בו, ואת התחום שהאתר יעסוק.
אז הוא ביקש אתר...בוא נגדיר אותו עמוס מבחינת תוכן גרפי, אז הוא יקבל מה שהוא ביקש, בטעם שלו.

כל הילדים שחיים בבועה של הוסטס, מכירים את המושג "לא אהבתי".
וזה מושג ש-95 אחוז מהעולם בחוץ בכלל לא מודע אליו.


אתם צריכים בכלל לחוות מה זה להכין אתר לעסק מסויים, לא לילד שקיבל 10 שקל והחליט שהוא ניהיה מנכ"ל עולמי של חברות סטארט אפ. זה ממש אבסורד מה שהולך כאן.


בוא נגדיר את זה ככה,
לקוח שרצה שינוי באתר, קיבל אותו. אין דבר כזה "לא אהבתי". זה פלצני!

ואם יקרה מצב כזה שאני אתקל בלקוח שינפץ את קו המחשבה שלקחתי מהרעיון שלו, אני אחשוב פעמיים אם לחזור מחר למשרד שאני עובד בו.


מקווה שהבנתם את דבריי,
רפי.
רפי לדעתי אתה ממש ממש טועה.
כמו שאלירן אמר, הלקוחות שלי מבקשים תיקון מידי פעם ולא בגלל שהעיצוב לא טוב או שהמעצב לא עשה טוב, אלא פשוט קורה מצב שפשוט המעצב לא קלע בול למה שהלקוח מחפש. (אני לא רוצה לדמיין מה קורה שלקוח שלכם אומר לכם "לא אהבתי" איזה יחס הוא מקבל)

בנוגע לחוזה אתה צודק, חוזה זה דבר הכרחי המהווה מסמך המעיד על פירוט העסקה וחוקי העסקה.

טל.
  Reply With Quote