אשכול: [מדריך] Shooter
View Single Post
ישן 19-12-05, 15:58   # 1
yNaxon
אקס מנהל
 
yNaxon's Avatar
 
מיני פרופיל
תאריך הצטרפות: Dec 2005
מיקום: תל אביב
הודעות: 7,481

yNaxon לא מחובר  

[מדריך] Shooter

במדריך זה נלמד לעשות את זה:
http://hosts.co.il/forums/showthread.php?t=10009

אז,נפתח את הפלאש וניצור שלושה לייארים:
Actions - הקוד שיפעיל את "מכונת היריות"
Assets - בו יהיו מכונת היריות והעיגול
Atrwork [לא חובה] - העיצוב של הרקע

חשוב!:
למכונת היריות תקראו spaceShip,בדיוק עם האותיות הגדולות וכו',חשוב ביותר!!!
והסדר של הליירים חייב להיות זהה לזה שכאן למניעת הסתבכויות.
את העיגול וה"מכונת יריות" הפכו ל - Moviclip [F8 - Moviclip]
כנסו לתוך המוביקליפ של העיגול [לחיצה כפולה על העיגול]
ושם, צרו Frame חדש,ובו שנו את הצבע של העיגול.
וככה יהיה האפקט אמין יותר
בנוסף,את העיגול חייבים לשים מחוץ למטווח האנימציה.

\\חשוב לשים את הספייסשיפ והירייה ב Assest!\\

ועכשיו,הדביקו את הקוד הבא בלייר Actions:
ציטוט:
speed = 4;
//כאן אתם קובעים את המהירות של הירייה//
depth = 0;
//לא לגעת!//
nose = 50;
//לא מומלץ לגעת למען האמינות של הירייה//
_root.onMouseMove = function() {
updateAfterEvent();
xdiff = _root._xmouse-spaceShip._x;
ydiff = _root._ymouse-spaceShip._y;
angle = Math.atan2(ydiff, xdiff);
angle = angle*180/Math.PI;
spaceShip._rotation = angle;
};
//כאן אנו אומרים לו שה"מכונת ירי" תעקוב בעיגולים אחרי הסמן - לא לגעת//
_root.onMouseDown = function() {
angle = spaceShip._rotation;
angle = angle*Math.PI/180;
++depth;
name = "projectile"+depth;
_root.attachMovie("projectile", name, depth);
_root[name]._x = spaceShip._x+nose*Math.cos(angle);
_root[name]._y = spaceShip._y+nose*Math.sin(angle);
_root[name].xmov = speed*Math.cos(angle);
_root[name].ymov = speed*Math.sin(angle);
_root[name].onEnterFrame = function() {
this._x += this.xmov;
this._y += this.ymov;
};
//כאן הגדרנו לו את ההגדרות של ציר Y וצר X,שבהן כתוב מה קורה בעת לחיצה//
};
//המדריך והאנימציה ע"י יונתן,אין להעתיק כל הזכויות שמורות!//

כל מי שרוצה ללמוד גם דבר או שתיים על AS שיקרא את ההערות שמלמדות אודות הקוד.
נעבור ל - Artwork,כאן אתם מעצבים את הרקע,בזה תשקיעו,כי זה מחייה את האנימציה
ועכשיו,למי שרוצה גם תזוזה של החללית בצורה מלאה יותר:
סמנו את החללית,כנסו לקוד והדביקו את הקוד הבא:
ציטוט:
on (keyPress "<Up>") {
this._y = this._y-10
}
//כאשר לוחצים על הלחצן "למעלה" במקלדת,החללית עולה ב - 10 פיקסלים//
on (keyPress "<Down>") {
this._y = this._y+10
}
//כאשר לוחצים על הלחצן "למטה" במקלדת,החללית יורדת ב - 10 פיקסלים//
on (keyPress "<Right>") {
this._x = this._x+10
}
//כאשר לוצים על הלחצן "ימינה" במקלדת,החללית זזה ימינה ב - 10 פיקסלים//
on (keyPress "<Left>") {
this._x = this._x-10
}
//כאשר לוחצים על הלחצן "שמאלה" במקלדת,החללית זזה ימינה ב - 10 פיקסלים//
אז זהו! בהצלחה,ואם לא הבנתם משהו,אל תהססו לפנות אלי!
yonatan642005@gmail.com [אימייל ומסנג'ר]
__________________
בברכה,
יונתן.

Last edited by yNaxon; 19-12-05 at 16:01..
  Reply With Quote