![]() |
מה המטרה של הכרטיסים? (כרטיס מסך, כרטיס רשת וכד')
מה בעצם המטרה שלהם?
כרטיס מסך עושה חישובים יעודיים לגרפיקה? למה המעבד לא מבצע אותם? כי הם כבדים מדי בשבילו, וכרטיס המסך מותאם לבצע את החישובים האלה ביעילות? ומה המטרה של הכרטיס רשת? חוץ מזה שמוטבע בה ה- MAC. למה המחשב נגיד לא יכול לעבוד בלי כרטיס רשת (לזייף MAC או משהו כזה). כרטיס הרשת מבצע פעולות כלשהן על התעבורה? תודה רבה |
זה כמו שתשאל למה בגוף יש מוח, לב, ריאות, כבד וכו'.. למה לא הכל בתוך חלק אחד?
לכל חלק יש את הייעוד שלו, הוא מתוכנן לענות על דרישות מסויימות ולעשות את זה בצורה הטובה ביותר. |
אני שואל שאלה טכנית ואתה עונה לי ככה זה.
|Rolleyes| אם אתה לא יודע אז אל תענה. |
בגדול, בכל ה"כרטיסים" למיניהם יש בקר שזה מעבד קטן שמתמחה בחישובים ספציפיים לדבר שהוא מבקר.
במשימות שהוא צריך לבצע הוא מאוד מהיר למרות הגודל שלו כי הוא מותאם למספר קטן של חישובים ועשו את הפקודות בחומרה עצמה והוא לא עובד כמו מעבד רגיל שקורא פקודות מהזיכרון ומריץ על עצמו. כרטיס רשת למשל, בנוסף לחיבור הפיזי למחבר רשת/רכיב רדיו יש המון חישובים שקשורים לפרוטוקולים הנמוכים של מודל הOSI ואם היו נותנים למעבד לעשות אותן זה סתם היה טוחן אותו. |
כעיקרון אתה יכול להריץ הרבה פקודות דרך המעבד המרכזי של המחשב (CPU) יחד עם זאת במקום לתת ל CPU להריץ פקודות וחישובים שקשורים לכרטיס הרשת או לכרטיס המסך,
מכניסים כרטיס PCI שלוקח אליו 90% מהחישובים , באופן זה אתה מוריד את העומס מה CPU. קח לדוגמא כרטיס מסך .. אם תשחק משחק עם גרפיקה מורכבת עם כרטיס מסך פשוט הוא יעבוד לך לאט וה CPU שלך יעבוד קשה. אם תריץ את אותו המשחק עם כרטיס גרפיקי חזק (מאיץ גרפי ,יותר נכון) הכרטיס יבצע סביבות 80-90% מהעבודה מה שיתן למעבד יכולת לבצע חישובים אחרים בזמן שהמשחק רץ מעבר לכך כבר הזכירו למעלה את מודל ה OSI כרטיס רשת דואג לטפל בפעולות הקשורות לשכבה 1 ושכבה 2, ומעלה למעלה (למערכת ההפעלה) את הפעולות היותר גבוהות .. חג פסח שמח |
כל הזמנים הם GMT +2. הזמן כעת הוא 12:15. |
מופעל באמצעות VBulletin גרסה 3.8.6
כל הזכויות שמורות ©
כל הזכויות שמורות לסולל יבוא ורשתות (1997) בע"מ