![]() |
מאמר השבוע : טעויות בבניית אתרים ובעיצובם
בוני אתרים רבים מכירים את הטכניקה לבניית אתר אבל לא יודעים כיצד להכין את האתר למנועי חיפוש, או כיצד להפוך את האתר ידידותי לגולש.
טעויות נפוצות: כתיבת אתר בפלאש מאד מקובל היום לכתוב אתרים בפלאש. אבל לפלאש יש כמה בעיות עיקריות: הפלאש נטען מאד לאט וגולש עלול להתייאש ולעבור למתחרה עוד לפני שהאתר עלה כדי לעשות שינוי בפלאש יש צורך במתכנת ולכן האתר אינו יכול להיות דינאמי, בזמן שאחד הדברים החשובים ביותר למנועי חיפוש זה אתר שממשיך להתפתח, שיש בו שינויים תכופים, שנוספים דפים. מנועי החיפוש עדיין לא יודעים למפתח כהלכה אתרי פלאש ולכן כדי לקדם אתרים בפלאש יש להשקיע הרבה שעות עבודה, מה שהופך את התהליך ליקר למדי, ועדיין לא יהיה יעיל כמו קידום של אתרים דינאמיים שאינם כתובים בפלאש. גולשים שונים מגיעים לאתר ממחשבים שונים, חיבורים שונים וקונפיגורציות אינטרנט שונות. מה שנראה מצוין לגולש אחד אולי לא יוצג במחשב של מבקר אחר. כתיבת אתר בפלאש היא בדרך כלל יקרה יותר מאשר כתיבה רגילה ולכן עלול לקרות שלאחר השקעת אלפי שקלים בפיתוח אתר המשתמש בטכנולוגית פלאש רק חלק מהדפדפנים יעלו אותו כראוי. מחקרים חדשים הראו שאתרים אשר עוצבו בפלאש הורידו את רצון המבקרים להיכנס לאתר ולהישאר בו, באחוזים רבים, לעומת אתרים שאינם פלאש המקבלים פי 37 כניסות יותר מאשר אתרי פלאש. לכן במקרה זה כדאי לוותר על הגימיק של הפלאש, להסתפק בקטע פלאש אחד קטן, וגם זה רק אם ממש מוכרחים, ולכתוב אתר בשפה חדשה ובצורה המתייחסת למנועי החיפוש ולדרישותיהם. עומס של צבע וציורים או עומס של חלקים זזים או מהבהבים תמונה שווה מאלף מילים אומר הפתגם, אבל עודף תמונות יכול לבלבל ולהסיט את המבקר ממסר המכירה שלך. המסר הוא שעושה את המכירה ומספיקה תמונה אחת כדי להמחיש אותו. אם תשומת הלב מוסטת מהמסר לגרפיקה, מקצועית ויפה ככל שתהיה, הפסדת מכירה. מבקר המגיע לאתר קובע בתוך שניות אם המוצר שלך מעניין אותו או לא. אם האתר מלא ציורים ותמונות, ייקח לו הרבה זמן לעלות, דבר שיגרום לחוסר נוחיות אצל המבקר. זמן מבוזבז זה ותחושת אי הנוחות של המבקר עלולים להפכו מלקוח פוטנציאלי שלך ללקוח פוטנציאלי של המתחרה שלך. עיצוב אתר ללא ידע וגישה שיווקית רוב מעצבי האתרים יודעים כיצד לעצב אתר, אבל אין להם מושג כיצד להפוך את האתר לאתר בעל גישה שיווקית. לתת למישהו ללא ניסיון שיווקי רחב לעצב את האתר האינטרנט שלך זה כמו לגור במבנה עם קירות בלבד ללא הריהוט ההופכו ממבנה לבית. זה יהיה לא פונקציונאלי ולא יימלא את המטרה לשמה נבנה. בבניית אתר, כמו בכל תהליך שיווקי, יש לנתח את השוק, לעשות פילוח, לראות מי קהל היעד ומה צריך כל קהל, לבדוק מי המתחרים ומה המוצרים המתחרים, ולכתוב בשפה שיווקית הנותנת מענה לצרכי הלקוח ולא מענה לצרכי בעל האתר. כל הניתוח האמור לעיל צריך לבוא לידי ביטוי במבנה האתר, במערכת הקשרים בין הקטגוריות השונות, בתוכן האתר ובידידותיות למבקר. אופטימיזציה של אתר אופטימיזציה של אתר למנועי החיפוש היא אחד הדברים החשובים ביותר והבסיסיים ביותר בבניית אתר. יש לבצע אופטימיזציה של כל דף באתר לטובת מנועי חיפוש. בהרבה מאד אתרים אין בכלל אופטימיזציה ויש מעט מאד מילות חיפוש (מילות מפתח) כל שרוב דפי האתר בכלל לא נמצאים על ידי מנועי החיפוש. חשוב לדעת שיש להשתמש במילות המפתח, חשוב לדעת באיזה חלק של הדף להשתמש בהן. חשוב עוד יותר שתוכן הדף יהיה בשפה שהמבקר באתר יבין אותה בקלות, ללא התחכמויות, אלא בצורה פשוטה וברורה. לפעמים צריך לוותר על חלק מהמשפטים כדי לא להכביד, ולהשתמש באותם משפטים שיהיו יעילים ומשמעותיים. חשוב שמנוע החיפוש יימצא את העמוד שלך, אבל חשוב באותה מדיה שהמבקר באתר יבין מה שכתבת, שהתכנים יהיו שיווקיים ושיעבור המסר הנכון. בניית קטלוג מקוון אנשים המעוניינים למכור דרך האתר שלהם, מזמינים קטלוג מקוון או חנות וירטואלית. בונים להם אתר אשר הדף הראשון שלו מכיל קישורים לכל מה שיש להם להציע. המחשבה מאחורי גישה זו היא: לא לשכוח כלום, להראות שיש לי מבחר. האמת היא שצורת מחשבה זו היא טעות. למה ? כלל ידוע במכירה הוא שכאשר נותנים לקונה פוטנציאלי הרבה אפשרויות, מבלבלי אותו. אדם מבולבל אינו מבצעים קניה. לכן יש לנתח את קטגוריית המכירה כראוי, יש לדאוג לניווט נכון וקל באתר, על מנת שהלקוח הפוטנציאלי ירגיש נוח ויהיה לו קל לקחת החלטת רכישה. סיכום כדי לבנות אתר אינטרנט מקצועי ונכון שיביא לתוצאות טובות דרוש ידע וניסיון בתחומים רבים החל משיווק, דרך קופי רייטינג, תכנות נכון ומודרני, הכרת הדרישות של מנועי חיפוש, וידע נרחב בתחום קידום אתרים. כל הזכויות שמורות לאתר פלוס 11/2005 http://atarplus.co.il/article_info.php?service=61 |
מאמר מצויין!
תודה אנדרי. |
קבל ח"ח על היוזמה! :qqb007:
|
אנדרי, תודה רבה לך על הכתבה.
מעצבים יקרים, תשימו לב למה שכתוב שמה - מלבד זאת, חפשו חומרים בגוגל כיצד לקדם את אתרכם, דרך צלחה. :) |
באמת רעיון טוב לשים פה קצת מאמרים!
|
מאמר מצוין אך איני מסכים אם החלק של הפלאש המלא...
אפשר לעשות טעינת טקסט מקבצי TXT ויש עוד פתרונות שזה כל בנאדם יכול לשנות. |
אני שמח שאהבתם. אם למישהו ישר מאמר שהוא כתב או מצא שישלח לי לפרטי ובשבוע הבא המאמר שלו יופיע כאן כ"נעוץ"
|
רעיון טוב "מאמר השבוע":)
בהצלחה אנשים :) |
אנדרי היה מאמר שפירסמת על תיק עבודות נראה לי משהו כזה תציג אותו שבוע הבא
|
ציטוט:
|
ציטוט:
תודה על המאמר אני לפחות אשמח לקבל עוד כאלה |
בס"ד
פשש אחלה מאמר!! |
תודה רבה לך!
מאוד עוזר, גם לי וגם לכל מעצב, מנהל אתר, ולכל מי שמתעסק בעסק ה "אינטרנט". |
מאמר מעולה ונכון.
יפה שאתה משקיע :) |
כשלוקחים מאמר ממקור אחר, מעבר לזכויות נהוג לתת קישור למקור בו פורסם המאמר.
בכל אופן - מקור המאמר: http://atarplus.co.il/article_info.php?service=61. בברכה, דקל |
וואלה המאמר הזה היה בדיוק כמו שהמדריך בקורס אמר.
מילה במילה. מזל שהידע הזה עזר לי רבות בתחום קידום האתרים :D |
קראתי את המאמר,
הסכמתי עם רובו, אבל ממש לא הסכמתי עם הקטע על הפלאש. הפלאש התפתח המון בשנים האחרונות וכל אתר שמכבד את עצמו יוצר לעצמו פלאש בעיצוב אפילו במקום קטן. יש המון פתרונות לטעינת הפלאש, ואני חושב שהרבה אנשים נמשכים לאתרים עם פלאש רציני ובמיוחד תלת מימד. אולם, צריך להשתמש בפלאש במידה ולהתאים אותו לנושא של האתר. |
ציטוט:
|
ציטוט:
למשל מנטיס הם אתר אמין וגוגל יודע כי הם מקושרים מאתרים אמינים אחרים אבל אם תחפש BIP שזו מילה שנמצאת באתר גוגל לא ימצא אותה בתוך הפלאש וניר גוגל לא קורא קבצי טקסט |
כל הכבוד, מאמר מצויין.
|
תודה רבה החכמתי עזרתה לי מאוד בשביל האתר שלי.... =)
|
באמת רעיון מצוין לשים קצת מאמרים לא רק עיצובים נימאס ליראות
|
למה הקפצת... זה מאמר ישן =/ לנעול
|
תודה רבה אחי.
|
מעניין , תודה :)
|
מאמר נחמד מאוד.
בנוגע לאופטימיזציה של האתר למנועי חיפוש, אני בספק אם יש פה הרבה שמבינים בזה.. בכל אופן, זה יותר קשור לקידום אתרים מאשר בניית אתר. |
בהמשך למאמר ולאחר שקראנו את התגובות של המעצבים
כיוון שאנו חיברנו את המאמר, ואנו מתמחים הן בבניית אתרים והן בקידום אתרים, כדאי להדגיש את הנושאים הבאים לטובת שיתוף הפעולה בין אנשי המקצוע בתחום:
1. אין ספק שעיצוב טוב חיוני לכל אתר ואתר 2. אין גם ספק שפלאש שעשוי נכון הוא משובב נפש ובהחלט מוסיף לחווית הגלישה יחד עם זאת, חשוב לדעת ששם המשחק היום הוא מנועי חיפוש. האתר היפה ביותר, אם לא יימצא במנועי החיפוש, לא ייראה על ידי גולשים, אלא אם הם ייכנסו אליו ישירות כתוצאה מהיכרות מוקדמת. לכן, כדאי לעשות (אם בכלל) קטע פלאשי קטן ולא כבד ולשלבו בעיצוב הכללי. המלל אינו יכול להיות בפלאש כי המנועים לא יימצאו אותו האתר צריך לעלות מהר, ויש פלאשים שעולים מאד לאט, עד כדי שהגולש כבר עבר למתחרה, כשהפלאש עדיין לא עלה. אלה נקודות שיש לקחת בחשבון כשבונים אתר. בנוסף, אם אתם בונים אתרים, מוטב שתעמיקו ידע גם בנושא קידום האתרים, על מנת לראות איך לעשות אתר יעיל, או תיצרו קשר עם חברות כדוגמתנו על מנת לקבל ייעוץ מקדים או כוללני, כדי שהאתר שלכם יעלה גם במנועי חיפוש, ויביא לתוצאה המקווה של הלקוח ושלכם גם יחד. אתם מוזמנים לקרוא את הטיפים ואת המאמרים הנוספים באתר שלנו. בברכה, רונית http://atarplus.co.il/images/logo.jpg אתר פלוס - פתרונות תוכנה ובניית אתרים |
הקפצה, ננעל
|
כל הזמנים הם GMT +2. הזמן כעת הוא 19:00. |
מופעל באמצעות VBulletin גרסה 3.8.6
כל הזכויות שמורות ©
כל הזכויות שמורות לסולל יבוא ורשתות (1997) בע"מ