![]() |
העברת הילוכים
שלום!
היה לי אתמול את שיעור הנהיגה הראשון שלי, ואני לקראת השני. עכשיו שכחתי איך מעבירים הילוכים בצורה נכונה ואשמח לעזרתכם ככה שלא אתעכב בשיעור הבא על הסבר חוזר. (הכוונה היא מהו התהליך, קודם לחיצה קלה על הברקס ואז הקלאצ' ואז העברה וכו'..) תודה =) |
כשאתה מעביר הילוך [מעלה] את לא צריך לגעת בכלל בברקס .
להעביר מ 1 ל 2 אתה לוחץ קלאץ' פנימה על הסוף לוקח את יד ימין עוטף את כדור ההילוכים מצמיד אותו לקיר שמאל ומוריד את הידית עד למטה [זה הילוך 2] הנה תמונה להמחשה: http://sms.fav.co.il/files/sms/2020/...6846836433.jpg וכדי להוריד הילוכים, נניח שאתה בשלישי [3] אתה נוגע קלות בברקס [לפי הצורך] מכניס קלאץ' פנימה ומ 3 אתה מעביר כזה לניוטרל מצמיד לקיר שמאל ומוריד למטה . יש לך תמונה להמחשה . סתכל על הקווים ותבין . |
פשוט מהילוך ראשון אתה נוסע. שהמנוע מתחיל להרעיש אתה לוחץ בבום על הקלאץ', (ועוזב את הגז תוך כדי) ומוריד את הידית למטה. (ככה העברת לשני)
אח"כ מגביר מהירות, מנוע שוב מרעיש, עוזב את הגז לוחץ על הלאץ' ומעביר ל3 (ראה בתמונה של הפוסט שמעלי) |
שיהיה בהצלחה
|
חוק בסיסי, לפני כל העברה לעזוב דלק וקלאץ' עד הסוף. (לשחרר תקלאץ' 2 שליש להשתהות ואז לאט לאט)
חשוב לזכור כל הילוך אתה קודם כל מעביר לאמצע ואז להילוך שאתה צריך לא מראשון ישר לשני קודם לאמצע ואז. חשוב מאוד לתכנן את הנסיע ולהתאים את המהירות להילוך או את ההילוך למהירות. עכשיו ככה: כל פעם שהאוטו עוצר ברמזור או משהו לא משנה אתה שם הילוך ראשון לפני תחילת נסיע שוב. (שמאלה ולמעלה) הילוך שני זה אחרי נסיע של כמה מטרים שמרגישים שהאוטו מרעיש, הילוך שני זה הילוך זה כח אפשר לסחוב אותו קצת בעלייה. (שמאלה ולמטה) הילוך שלישי אתה מעביר בסביבות ה 40 קמ"ש שאתה מרגיש את המנוע!, שאתה מעביר לשלישי אתה לא תופס אם היד את ההילוך אתה נותן שתי פליקים למעלה אם יד קמוצה תק תק. (2 נגיעות ישר למעלה) הילוך רביעי זה כבר אסור בדרכים עירוניות רק בכביש מהיר, זה כמו שלישי רק הפוך למטה ולמטה בשתי פליקים בלי לתפוס את ההילוך אם כל היד. (2 נגיעות ישר למטה) חמישי זה ימינה ולמעלה. ושאתה בעליה ברמזור שהאוטו לא ידרדר ויפגע באוטו מאחורה, אתה לוחץ קלאץ' עד הסוף אם בלם, משחרר קצת תקלאץ' עד שאתה מרגיש רעידות ורק אז עוזב בלם ומכניס דלק, ככה האוטו לא ידרדר אחורה. זה ניקרא זינוק בעליה. ועצירת מטרה (רמזור או משהו, עצירה מוחלטת) עושים בהילוך ראשון/שני. חשוב לתכנן את הנסיע לפני הרמזור להוריד הילוך, אם אתה על הילוך גבוה ונוסע מהר, תאט קצת ורק אז תוריד. [: בהצלחה. נהג תמיד בהגיון בלי לחץ והכל יהיה בסדר |
תודה רבה חברים =)
|
את התהליך עצמו כבר הסבירו לך, בקשר למתי להחליף אני ממליץ לך משהו כזה:
הילוך ראשון: 0-20 קמ"ש. הילוך שני: 20-40 קמ"ש. הילוך שלישי: 40-60 קמ"ש. הילוך רביעי: 60-80 קמ"ש. הילוך חמישי: 80+. בהצלחה :) |
תעשה את זה בסטייל =]
תעביר כמו מטורף סטייל בסרטים אתה לוחץ מהר על הקלאץ' מעביר את ההילוך בשיא המהירות מרים ב~עדינות את הקלאץ' (לא לזרוק) ברגע שאתה מגיע לנקודה תן גז כמו מטורף :) ותמשיך להרים את הקלאץ' עד הסוף |
לא מומלץ לעבוד ע"פ מהירות(לפחות אני לא אוהב) כשאתה מרגיש את המנוע זועק - תעביר..
לגבי ההורדה, רצוי להשתמש במהירות, אבל פה כדי להוריד הילוך בפחות הכוונה היא - להוריד לשני בשלושים, לשלישי בחמישים, לראשון - בעצירה מוחלטת. דבר נוסף, לגבי ההעברה של ההילכוים - במצב רגיל, אם לא הכנסת את המוט לכלום, או אם רק העלת את המוט - המוט נמצא בין שלישי לרביעי, לכן שאתה רוצה להגיע לשני\ראשון - קח את המוט ימינה עד הסוף ואז למטה\למעלה. קח לגבי חמישי. דבר נוסף - כשמעבירים הילוך, להוריד את הרגל מהגז! את כל השאר כבר הסבירו, בהצלחה;) |
ציטוט:
תחזיק את הקלאץ' כמו שצריך, שאתה מתחיל.. תתחיל להוריד קצת את הרגל, תעביר להילוך ראשון שתגיע לרעידה והאוטו יתחיל לזוז תעביר את הרגל הימנית מהברקס אל הגז, תזרים למנוע דלק ותעזוב את הרגל מהקלאץ.. חשוב לזכור, רגל ימנית זה או גז או ברקס, רגל שמאלית קלאץ.. אך ורק קלאץ ואסור לרגל לזוז משם לעולם! אתה עוצר עם הקלאץ, מעביר הילוכים עם הקלאץ ואפילו מתחיל את הנסיעה עם הקלאץ.. שיהיה בהצלחה בטסט, אני עברתי טסט ראשון בבאר שבע אצל אדי (לפי מה שהבנתי הוא טסטר שמכשיל כל אחד ואם עברתי אצלו אני נהג טוב מאוד :), רוב החברים שלי מחזיקים ממני על זה בגלל שהוא הכשיל הרבה מאיתם טסט ראשון.. |
אל תקשיב למה שאמרו אוי ואבוי לעשות מהר, האוטו יתכבה ואתה תשיבור תהילוך ומהר זה לא ילך לך צריך כמו בנאדם.
תראה מה שכתבתי לך בתגובה שלי למעלה המפורטת אני מאמין שכולם יסכימו איתי במה שכתבתי, תקשיב לזה. כתבתי לך שם עוד דברים חשןבים לא רק הילוכים, תכנון נסיע, וזינוק בעליה (שזה תלמד בשיעור 10 ככה). אם אתה רוצה עוד דברים אני יכול להסביר לך כמו פניה שמאלה וימין מאיפה לאיפה, נתיב האצה, רוורס, וכו' מה שתרצה... אתה יכול להוסיף למסנג'ר אני יסביר לך.... |
כל ברקס שהילוכים שני וראשון חייב להיות מלווה בקלאצ' לחוץ.
אל תקשיב למה שאומרים לך, תעבוד לפי הרגש. תתחיל בראשון כדי להתקדם, קלאצ' עד הסוף להעביר לשני (דרך האמצע), לשחרר שני-שליש קלאצ' ואז בעדינות עם גז עדין עד שגלגלי השיניים ישתלבו כמו שצריך. בלי להתפרע בלי כלום, בעדינות ולפי הרגש. |
זה ממש פשוט מאוד, זה נראה לך קשה כי אתה רק בהתחלה זה ייכנס לך אוטומטית בשיעורים מתקדמים.
למשל אתה בהילוך ראשון ורוצה להעביר לשני ממש פשוט, קאלץ עד הסוף מוריד את ידית ההילוכים למטה הילוך 2. מעלה קלאץ עד לנקודת החיכוך זוהי הרעידה של האוטו, ולוחץ טיפה גזה ומרים את היתרה לאט. קח את זה בקלות נהיגה אמורה לזרום. בהצלחה! |
http://www.youtube.com/watch?v=vRT_OsLkDyo
בבקשה, השיטה הטובה ביותר להעביר הילוך, כנראה גם הכי חלקה. דבר נוסף, כשאתה עוצר קלאץ+ברקס, כשאתה ממש קרוב לעצירה תוריד טיפה ממש טיפה את הרגל מהברקס, תיווצר עצירה חלקה יותר. בהצלחה. |
רצוי מאוד לאחר שהרכב הגיע למהירות גבוהה מספיק בהילוך חמישי,
לדרוך על דוושת הקלאצ' ואת ידית ההילוכים להכניס להילוך ראשון[זה לא ייכנס בקלות, נסה בכוח פיזי רציני ביותר], ולזרוק את הקלאצ ברגע. לאחר מכן, הסתכל על פניו של מורה הנהיגה שלך, וברח מהאוטו. |
ציטוט:
לדעתי הגיר יתפוצץ, בעצם בטוח. לא מומלץ :) |
ציטוט:
|
ציטוט:
|
אני לא יודע איך אתם משתמשים בזה... אני מאז שלמדתי נהיגה ועשיתי טסט לא נגעתי בכלל בהילוכים ידניים-רק אוטומטי :) הכי קל והכי פשוט.
|
ציטוט:
כל החברים שלי שעשו על ידני ונוהגים על אוטומט כזה בבעאסה גם אצלי האוטו אוטומט =[ |
מה מעפן? על אוטו רגיל לא חושב שצריך ביכלל הילוכים.
נגיד יש לי SEAT LEON 20vT (1.8 TURBO) פה ההילוכים חשובים לגדישה וכו'. במשפחתיות אין סיבה לגיר רגיל. |
ציטוט:
ד"א תנהג כמה זמן על ידיני וזה ימאס ואתה תתפלל לחזור לאוטומט(לפחות אני ככה:P) |
כל הזמנים הם GMT +2. הזמן כעת הוא 12:18. |
מופעל באמצעות VBulletin גרסה 3.8.6
כל הזכויות שמורות ©
כל הזכויות שמורות לסולל יבוא ורשתות (1997) בע"מ