![]() |
נושא על אתיקה בגניבת דברים.
אשמח לשוחח איתכם על נושא שהוא עולה מידי יום, כמעט בכל פורום.
אני סתם ממציא שמות->לא מכוון למישהו. יוסי קנה אכסון מאבי ל-3 חודשים. לפתע, אחרי חודש, אבי סגר את האכסון בטענה שיוסי שילם רק לחודש. אבל, יוסי טוען שהוא שילם ל-3 חודשים. מכיוון שיוסי שלח את זה ככסף מזומן בדואר(אבל כדואר רשום), לא היה ניתן לדעת מי דובר אמת, ומי משקר. עכשיו, באים לקוחות אחרים של אבי, ואומרים בצדק, "אתה שקרן! אני הייתי על האכסון של אבי, והוא אף פעם לא סגר לי". בהנחה שהלקוחות דוברים אמת, האם זה אתי מצידם? הרי יכול להיות שאבי נקלע לחובות, והיה צריך את הכסף, או שהוא הולך לסגור את השרת, וכו'. זה דבר שקורה כל יום. בכל ביקורת, יש את החברים של מי שמאשימים אותו, הנייטראלים, והאלה שבעד מי שמאשים. החברים של מי שמאשימים אותו יגידו שהוא "זהב", "אף פעם לא שיקר", ומצויין. הנייטראלים יגיבו תגובה בהתאם. והאלה שבעד מי שמאשים, ימציאו שקרים "שגם עליהם הוא עבד". לי קרה מקרה דומה, ואשמח אם בפעם הבאה שתראו ביקורת, ותיהיו חברים של אחד הצדדים-אל תגיבו מהדעה האישית שלכם. אם אתם חייבים להגיד שהחבר שלכם צודק, ואתם לא מוכנים לקבל שום דעה אחרת, פשוט אל תגיבו. |
ציטוט:
ב. פה הוסטס אז אסור לי להגיד מה אני חושב על פורום ביקרות או על המנהלים ש"מתפקדים" שם. ג. בסופו של דבר, האמת תצא לאור. בהצלחה ! |
בסדר, אני כבר וויתרתי,
אבל, האם זה מוצדק שחבריו של בעל העסק באו והביעו דעה? |
חברה טובה צריך לספק קבלה שרצוי שיהיה כתוב בה על מה שילמת...
|
ציטוט:
ברור מאליו שזה לא צודק אבל מה אתה תעשה כנגד ההנהלה פה? אני חושב שהעניין צריך היה להיות מטופל ביותר רגישות מאשר לנעול את האשכול ולעבור לאשכול הבא. שמת לב שמספר האשכולת הנועלים הוא הגבוה ביותר בפורום הזה? האומנם בגלל משתמשים? הכי אבסורד בכל העניין הזה, שהמנהל שם הוא בעצם בעל חברה בעצמו אתה מבין? מנהל חברה מנהל פורום שנותן ביקורת על חברות אחרות, פשוט מרתק, סוג של היגיון חדש יש בהוסטס, לא נותר דבר חוץ מלתעד ולשמר את ההיגיון שפועל פה. גם את האשכול הזה ינעלו. |
תשמע, לפי דעתי זה הרבה מעבר ל"חברות אכסון" שילדים פותחים פה.
זה תלוי הרבה בבן אדם שמנהל את העסק. |
ציטוט:
בקשר לפורום ביקורות. אנחנו בהוסטס מעודדים לקנות מעסקים רשומים, ומעודדים עסקים לא רשומים, להרשם. לקוח שהולך לעסק לא רשום, או לחילופין לא מקבל קבלה מעסק רשום וקורה דבר כזה או אחר זאת בעיה שלו. לקוח ששולח בדואר שזה אומר ללא הוכחות וללא כלום זאת בעיה שלו. אנחנו פה בהתנדבות, ואנחנו לא נרדוף אחרי אף אחד בשביל הוכחות ואם זה לא נראה לנו (כלומר, אם זה יראה אפילו במקצת שיקרי וללא הוכחות), זה ינעל. לא טוב לך בהוסטס? אנחנו נשמח להראות לך את היציאה.. לא טוב? תפנה אישית להנהלה הגבוה כדי לדון בבעיות שלך, אנחנו לא מבטיחים שכל בעיה באורך קסם תיפתר, ושעל כל שאלה נשיב לך תשובה, כי יש דברים, שאתה לא צריך לדעת, ושכנראה לא תדע עליהם. אלא התנאים, רוצה? תיקח, לא רוצה? אל תיקח....במילים אחרות, לא טוב לך כאן, אל תגלוש כאן, אני לא מחזיק אותך עם חבל. עריכה בקשר לעריכה: מאוד אבסורד. גם הבעלים של הפורום הוא בעל חברת אחסון, גם עם זה היו "בעיות" בעבר לא? די עם התירוצים, אני לא רואה שהוא מוחק ביקורות רעות על העסק שלו ולחילופין, מעלים עין מביקורות טובות לא כשרות. אל תגיב להודעה הזאת פה. אם בא לך להמשיך להתלונן, תעשה את זה בפרטי. |
היי שי,
אשמח אם תגיב על הדברים הבאים בדברי alex : ציטוט:
|
ציטוט:
אגב, אתם מדברים כאילו אין לכם למי לפנות, 6 חברי הנהלה גבוה, מתוכם 2 אדמינים, אף אחד לא מנהל חברה. מוזר שרק שמישהו פותח אשכול כזה, אתם באים להתלונן, אבל להתלונן לבד בפרטי, אף אחד לא עושה, מאוד מוזר, אפילו מעורר מחשבה. |
ציטוט:
ג. May the Force be with you ציטוט:
אף פעם לא נוכל לרצות 100% מהמשתמשים, מה שבטוח זה שהדלת פתוחה ואף אחד לא מוחזק כאן בכוח. ואם הקהילה כאן צריכה לקטון ב-70%..שתקטן, אבל תהיה כאן קהילה איכותית. |
צריך פשוט לדאוג לכל הדברים האלה,
הכי הכי חשוב, זה לא לקנות ממישהו לא אמין, אני תמיד מעדיף לשלם יותר ולהיות בראש שקט שהכל מתנהל כמו שצריך, ויש קבלות ויש לי על הנייר הוכחות לתשלום, לכמה זמן וכו'.. וזה לא רק בקניית איחסון, אלא בכל הסכם שאני עושה עם לקוח, הכל צריך להיות כתוב ומובהר. לכן גם כששולחים כסף, צריך לקבל קבלה. חייב להיות תיעוד לתשלום. |
ציטוט:
הרעיונות האלה של "הדלת פתוחה" מאוד רדודים דניאל, ולהגיד אותם במעמדך חבל, הייתי מצפה למישהו להגיד אפילו ממנהלים אחרים לא ממך. ברור לי, מאליו, שכל הקהילה לא תקום ותלך, ואתם תשארו עם האשכולות הנועלים שלכם, כי יותר ממחצית החברות מתפרסנות בזכות הוסטס, אתם מנצלים עובדה זו, כדי לענות בדרך שבא ענית לי ועמיתך לצוות ההנהלה שנתן פה תשובה ממש מתאימה למנהל. ובכל מקרה, לגופו של עניין, הנושא הזה של הביקרות צריך להיות מטופל בדרך שונה, אם אתם לא מתכוונים לפקח על זה ברצינות תסגרו את הפורום הזה. אני לא מאשים את הפורום הזה במה שקרה לאותו המשתמש אבל אני מאשים את הפורום הזה על כך שלא נתן לו להעביר את הביקרות כמו שהוא רצה (כמובן באמות מוסר המקובלות).אף אחד לא מבקש מכם לרודף אחרי כל אחד. |
לדוגמא, היה נושא כלשהו עם וויכוח בנושא כלשהו(אני לא רוצה להזכיר כאן שמות).
הוויכוח היה האם אפשרי משהו-או לא. הדעות היו מפולגות, כל אחד חשב משהו אחר, לאחר שהצעתי דרך שהייתה הגיונית לחלוטין ונכונה-אך לקחה דיי הרבה זמן אם מישהו ירצה לפתח אותה, החליט המנהל שאם הוא אומר שאי אפשר->אז אי אפשר. לאחר שיחה ממושכת בה"פ, הוא עדיין סרב. למרות שהבאתי לו את הדרך, הוא רק אמר "לא", ללא הסבר או סיבה. זה לא שכולם אמרו שאי אפשר, ואני היחיד שאמרתי שאפשר. היו עוד כמה משתמשים שאמרו, ודיברתי עם מספיק עמיתים שלי שאינם רשומים בהוסטס-והם הסכימו איתי שזה אפשרי. |
ציטוט:
אי אפשר לרצות את כולם ומצד שני..פורום הוסטס הוא לא השוטר של העולם, אתה באמת לא זוכר את "מלחמת העולם" שהיתה כאן לפני שנכנס חוק החברות? המטרה של הפורום הוא לקבוע סטנדרט מסויים לפיו נוכל לקבוע האם ביקורת היא אמינה, האם המשתמש התבקש לכתוב את הביקורת, האם המשתמש הוא..באמת לקוח. יש דברים שאנחנו יכולים לבדוק או לנסות לסנן (כמו מגבלת ה-30 הודעות לפני כתיבת ביקורת, לדוגמא - שעוזרת לסנן את אלו שמטרתם היחידה היא להכנס לפורום ו"ללכלך" על חברות אחרות) ויש דברים שהם פשוט מעבר ליכולת השיפוט שלנו (איך תקבע אם מישהו נשלח לרשום ביקורת? איך תקבע אמינות של ביקורת?). דעתי? חוק החברות צריך להיות בצורה מוחלטת (ולא "חצי" כפי שהוא קיים היום), זו היתה דעתי גם בעבר. אבל.. אלכס ידידי, מה שאתה עושה כאן זה להיות ישראלי טיפוסי, להתלונן על כל העולם, כמה שרע, כמה שה"ההנהלה" לא בסדר.. תמיד קל להיות הצד המבקר. אבל אם אתה כל כך חכם, שתף אותנו בחוכמתך, ספר לנו..איך ניתן לעשות את הפורום עולם טוב יותר. |
די עם האשכולות האלה.
אם לא טוב למישהו, שלא יגלוש. האשכולות האלו נפתחו 2000 פעם. וזה בכלל מתאים למשוב. |
ציטוט:
|
א. תחילה לקבוע באופן כללי את אמינות המשתמש על ידי דירוג איכות ההודעות שלו על ידי משתמשים אחרים (בפורמים אחרים, להלן "קארמה") זה עובד מצוין בפורמים אחרים, משתמשים מדרגים את ההודעות של משתמשים אחרים וככה נבנת האמינות של המשתמש.30 הודעות לא בודק כלום מלבד היכולת של הבנדאם להספאים, ראיתי פה משתמשים שנמצאים פחות ממני בפורום עם 1800 הודעות, כאשר כל הודעה שניה שלהם "יפה מאוד אחי" אכן דרך מצוינית להרוויח 30 הודעות, מסכים? (לראיה הודעה מספר 15 באשכול דלהלן).
ב. משתמשים ששולחים ביקורת בפורום "ביקרות והמלצות" חייבים להמציא אישור, שהם לקוחות החברה, על ידי הצגת אישור (חשבונית למשל?) לקוחות שנותנים ביקרות על חברות שאינן רשומות חייבות בהצגת אישור אחר, אין אישור או הוכחה כתובה אין ביקרות. חד וחלק. ג. לחייב את המשתמשים, לפני שליחת הביקרות, לפנות בכתב להנהלת החברה עליה רוצה להתלונן. ולהציג את שרשרת ההתכתבויות שלהם ובכך למעשה להביא ראיה נוספת לביקרות של המשתמש. לא רצה המשתמש לנהוג כך? או שאין ברשותו מכתב תשובה מסודר מטעם החברה אזי אין ביקרות. אם החברה מסרבת להגיב יש לציין זאת. ד. אחרי פרסום הביקרות בפורום , יש לתת למנהל החברה קודם כול להגיב ורק אחר כך לתת למשתמשים אחרים להתחיל לעשות בלאגן, לפי מה שנראה עכשיו בעל החברה האחרון שיודע מהביקרות וחבל. לא רוצה המנהל להגיב, לנעול את ההודעה ולאסור תגובות של משתמשים אחרים. יש להפוך את הפורום "ביקרות" למשהו שלא פתוח לדיון או הצעות. אלא כתיבת רשמים ודעות. בהצלחה. |
אני מסכים עם alex בחלק מהדברים,
אבל זה נמאס לראות את המנהלים והמשתמשים בוויכוחים הטיפשיים האלה. כל אחד מנסה להגיד את המילה האחרונה. alex, אם לא מתאים לך הפורום, אתה יכול להתרגל אליו (כמו שאני עשיתי) או לעזוב אותו. |
כל הזמנים הם GMT +2. הזמן כעת הוא 03:20. |
מופעל באמצעות VBulletin גרסה 3.8.6
כל הזכויות שמורות ©
כל הזכויות שמורות לסולל יבוא ורשתות (1997) בע"מ